اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

ادیبان در جنگ نرم هوشمندانه عمل کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد نارضایتی در کشور است، گفت: شاعران و ادیبان در جنگ نرم هوشمندانه عمل کنند.

ادیبان در جنگ نرم هوشمندانه عمل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد اسماعیلی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شعر احسان و نیکوکاری در سالن وارش مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با اشاره به اینکه ما در یک حکومت اسلامی با اهداف جهانی زندگی می‌کنیم که ولی فقیه در رٱس آن قرار دارند، اظهار کرد: همه ما در بسیاری از نیایش و دعاهای خود آرزو می‌کردیم که در زمان امام علی (ع) و امام حسین (ع) می‌زیستیم تا از پیروان آنها باشیم.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نیز دنباله‌روی همان حکومت صدر اسلام است، افزود: اگر یاریگر هستیم باید ولی زمان خود را یاری کنیم و کارهای خود را در راه رضای خدا انجام دهیم.

این مسئول، نظام جمهوری اسلامی ایران را یک حکومت مردمی خواند و تصریح کرد: امام خمینی (ره) قبل از آغاز جنگ تحمیلی دستور تاسیس بنیاد شهید و کمیته امداد را برای حمایت از مردم و نظام صادر کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در آغاز جنگ تحمیلی با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ایران این جنگ را برنامه‌ریزی کرده بود، خاطرنشان کرد: آمریکا پس از شکست حصر آبادان متوجه شد که در محاسبات خود نقش مردم در پشتیبانی از انقلاب و نظام را نادیده گرفته است.

اسماعیلی مردم ایران را پشتوانه‌های اصلی کشور و نظام در دوران هشت سال دفاع مقدس نامید و یادآور شد: مردم با پشتیبانی خود از دولت موجب شکست دشمن در نبرد سخت علیه ایران شدند.

وی به ادامه توطئه‌های دشمنان در قالب جنگ نرم علیه ایران اشاره کرد و افزود: دشمن در جنگ نرم به دنبال ایجاد نارضایتی و ناهنجاری در کشور است.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ابراز کرد: مردم با آگاهی و بصیرت از نقشه‌های دشمنان ایران را بدون وابستگی به هیچ ابرقدرتی به ابرقدرت اسلامی در منطقه تبدیل کرده‌اند.

وی بر ضرورت توجه به سرمایه و تولیدات داخلی تاکید کرد و افزود: اقتصاد ما در این راستا یک اقتصاد مقاومتی است نه اقتصاد ریاضتی.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه نگاه امروز جهان به طرف ایران است، اذعان کرد: شعارهای امروز منطقه همان شعارهایی است که در اوایل انقلاب در ایران داده می‌شد و این نشانه صدور انقلاب اسلامی در منطقه است.

وی رسیدگی به حل مشکلات مردم را اولویت کارهای مسئولان دانست و بیان کرد: شاعران و ادیبان در جنگ نرم هوشمندانه عمل کنند زیرا دشمن با فشارهای اقتصادی و ایجاد نارضایتی در مردم قصد جلوگیری از پیشرفت کشور را دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان وجود ماهواره در منازل را یکی از راه‌های رسیدن دشمن به مقاصد شومش در قبال جوانان دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌های ماهواره‌ای برای جوانان ما بد‌آموزی دارد.

وی متذکر شد: در این عرصه هر کس با توجه به ابزار کارش باید به ولی زمان خود خدمت کند و نویسندگان و شاعران با به خدمت گرفتن کلمات این رسالت را انجام دهند.

اسماعیلی از شاعران و هنرمندان خواست تا با ترویج فرهنگ ایثار و نیکوکاری در اشعار خود جامعه را به طرف فرهنگ احسان رهنمون شوند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول