اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نشست هم‌اندیشی صندوق حمایت از منافع طبیعی خبر داد

حمایت 30 میلیارد ریالی از بخش دامداری و مرتع‌داری کوهپایه

خبرگزاری فارس: دبیر نشست هم‌اندیشی صندوق حمایت از منافع طبیعی گفت: هدف این صندوق با مبلغ 30 میلیارد ریال حمایت ویژه از دامداران و مرتع‌داران برای ایجاد امنیت غذایی در ارتباط با گوشت و لبنیات ارگانیک کشور است.

حمایت 30 میلیارد ریالی از بخش دامداری و مرتع‌داری کوهپایه

محمد جعفری فشارکی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: به منظور ایجاد راهبردهای دقیق صندوق حمایت از مرتع‌داران و دامداران که در تاریخ 30 مهر‌ماه صورت گرفت، مقاماتی مانند امام جمعه کوهپایه، مقامات اداره جهادکشاورزی، دامپزشکی، بسیج، روسای کلانتری‌ها و نمایندگان تعاونی و روستایی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد صندوق حمایت از مرتع‌داران 28 تعاونی در استان اصفهان به وجود آمده است، تاکید کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون حمایتی از مرتع‌داران و دامداران صورت نگرفته و برای نخستین بار شاهد چنین حمایت‌های ویژه‌ای هستیم.

دبیر نشست هم‌اندیشی صندوق حمایت از منابع طبیعی که عضویت کمیته فنی گیاهان دارویی و زعفران کشور را نیز بر عهده دارد، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صندوق، سهم بخش خصوصی 51 درصد و سهم دولتی 49 درصد برآورد شده است که در این راستا سرمایه صندوق با مبلغ 30 میلیارد ریال آغاز به کار می‌کند که تاکنون مبلغ 10 میلیارد ریال آن در صندوق قرار گرفته و از نکات قابل توجه، اینکه هنوز در ابتدای کار صندوق دولت به تعهد خود عمل کرده است.

وی ارتقاء و ساماندهی وضعیت دامداران و مرتع‌داران در ییلاق و قشلاق، تهیه علوفه مایحتاج اعضای صندوق، پرداخت وام و ایجاد کارخانه، فرآوری گیاهی و دامی و همچنین ایجاد بسترهای همکاری دو جانبه بین صندوق حمایت و اعضا، با نظارت دولت را از اهداف صندوق حمایت از مرتع‌داران برشمرد و گفت: اصلاح دام بر اساس وزن و شیردهی بیشتر نیز از دیگر اقداماتی است که در ارتباط با مرتع‌داران انجام می‌شود.

فشارکی با بیان اینکه ایجاد فرهنگ‌سازی در بخش کوهپایه توسط آموزش و پرورش، ایجاد امنیت جانی مرتع‌داران، ممیزی مراتع و ایجاد یک ایستگاه دام به مساحت 50 هکتار که از جنبه‌های تحقیقاتی، ترویجی و خدماتی برخوردار باشد از دیگر اقدامات اساسی صندوق حمایت است، تاکید کرد: از این پس از ورود دام ماده جوان به کشتارگاه به دلیل ضعف مالی دامدار جلوگیری شده و در عین حال چندقلو‌زاها نیز طی فرآیندی به خود اعضا باز می‌گردد.

وی اضافه کرد: منتظر ایجاد هیئت مؤسس و هیئت مدیره نهایی هستیم تا اهداف حمایتی خود را با جدیت آغاز کنیم.

دبیر نشست هم‌اندیشی صندوق حمایت از منافع طبیعی گفت: یکی از دلایل موفقیت صندوق حمایت از دامداران و مرتع‌داران حمایت‌ بخشدار کوهپایه است که ادامه‌ این حمایت‌ها به طور حتم تأثیر بسیار خوبی در روند کاری این صندوق دارد.

به گزارش فارس، در بخش کوهپایه 100 هزار رأس دام وجود دارد که از این تعداد 60 هزار عدد آن مجاز است و از این تعداد 50 هزار زایمان در سال صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول