اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق خبر داد

بیابان‌زدایی بیش از 550 هکتار از اراضی منطقه گود گوار بافق

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق از بیابان‌زدایی بیش از 550 هزار هکتار از اراضی منطقه گود گوار در شهرستان بافق خبر داد.

بیابان‌زدایی بیش از 550 هکتار از اراضی منطقه گود گوار بافق

محمد خسروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق با اشاره به اثرات مخرب ناشی طوفان‌های موسمی در بافق اظهار داشت: حدود 700 کیلومتر مربع از اراضی شهرستان بافق را بیابان تشکیل می‌دهد که آثار بسیار مخربی برای بروز گرد و خاک و ریزگردها در این شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه عمده اراضی بیابانی بافق در منطقه حسن آباد، صادق آباد و گود گوار قرار دارد، افزود: سرعت بادها و طوفان‌های موسمی در این مناطق طبق آمار به بیش از 120 کیلومتر در ساعت  می‌رسد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق خاطرنشان کرد: به منظور کاهش اثرات مخرب این طوفان‌ها، برنامه بیابان‌زدایی در این مناطق در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

خسروانی بیان کرد: برنامه بیابان‌زدایی در منطقه گود گوار به دلیل نزدیکی به شهرستان و منشاء حرکت ماسه‌های روان از سال 87 آغاز شده و تاکنون بیش از 550 هزار هکتار از این اراضی زیر پوشش برنامه بیابان‌زدایی با گونه تاغ همراه با آبیاری و حفاظت و قرق در این منطقه پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: طبق طرح مصوب، دوره 10ساله برای اجرای این طرح تعیین شده که امیدواریم با تامین اعتبار لازم در پنج سال آینده این طرح اتمام و بهره‌برداری شود.

خسروانی خاطرنشان کرد: اعتبار این طرح برای بهره‌برداری بالغ بر 12 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

شهرستان بافق بیش از 8 هزار و 130 کیلومتر وسعت دارد که بیش از 90 درصد از این سطح شامل عرصه‌های طبیعی است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول