اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی خبر داد

راه‌اندازی مرکز رشد کشاورزی با خوشه‌های فناور در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی قریب‌الوقوع مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی با ساختار خوشه‌های فناور در این استان خبر داد.

راه‌اندازی مرکز رشد کشاورزی با خوشه‌های فناور در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن منیری‌فر صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در این مرکز مستقر خواهند شد، گفت: در ابتدای کار این مرکز دارای سه خوشه فناور خواهد بود.

وی با اعلام اینکه خوشه مرکزی در شهر تبریز با اولویت صنایع غذایی و بسته‌بندی فعال خواهد شد، افزود: دو خوشه دیگر در «تیکمه‌داش» با محوریت گیاهان دارویی و خاک و آب و در ملکان با محوریت ماکیان فعالیت خواهد کرد. 

منیری‌فر با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری، سازمان جهادکشاورزی، پارک علم و فناوری و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در راستای حمایت از فعالیت مرکز رشد کشاورزی در حال امضاست، گفت: در پنج سال آینده تعداد خوشه‌های این مرکز به شش مورد افزایش خواهد یافت.

وی هدف از راه‌اندازی این مرکز را تولید ثروت از طریق تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و کاربردی کردن ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین در زمینه زراعت، باغبانی، دامپروری، آبزیان، منابع طبیعی و آبخیزداری، تشویق و حمایت از افراد کارآفرین و کمک به رشد موسسه‌های کوچک مبتنی بر فناوری‌های نوین عنوان کرد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان ادامه داد: مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی در راستای کاهش شکاف بین فناوری‌ها و نیازهای بخش کشاورزی و همچنین کاهش وابستگی کشور راه‌اندازی می‌شود.

منیری‌فر با اشاره به اینکه مرکز رشد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، نخستین مرکز رشد کشاورزی با خوشه‌های فناور در شمال‌غرب کشور خواهد بود، اظهار امیدواری کرد که این مرکز به عنوان کانون اصلی کارآفرینی و اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی و نخبگان سهم مهمی در تولید ثروت از طریق کاربردی کردن ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین کشاورزی داشته باشد. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول