اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاکدشت:

راهپیمایی 13 آبان پایه‌های کاخ سفید را به لرزه درمی‌آورد

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاکدشت با اشاره به حضور پرشور مردم در تمام اعصار و ادوار تاریخ ایران اسلامی گفت: راهپیمایی 13 آبان پایه‌های کاخ سفید را به لرزه درمی‌آورد.

راهپیمایی 13 آبان پایه‌های کاخ سفید را به لرزه درمی‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن لزومی ظهر امروز در آئین شکوهمند نکوداشت هفته ولایت و روز دانش‌آموز ضمن ابراز خرسندی از اقدام مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در برگزاری این‌گونه جشن‌ها در دهه مبارک ولایت در سخنانی غدیر را یکی از اعیاد بسیار مهم شیعه، پس از واقعه مهم بعثت دانست و اظهار داشت: اعیاد فطر، قربان و غدیر سه عید مهم جهان اسلام است و عید غدیر مهم‌ترین عید شیعیان است.

امام جمعه پاکدشت در ادامه خاطرنشان کرد: تاریخ این کشور گواه آن است که مردم ایران حاضرند زندگی سخت و یا حتی مرگ را بپذیرند اما عزت نفس خود را از دست ندهند و این فرهنگی است که بر اساس شجاعت‌های امام حسین (ع) در عاشورا به این ملت بزرگ ارزانی شده است.

وی تاکید کرد: در بیش از دو قرن اخیر برخی کشورها به واسطه پیشرفت‌های صنعتی، تکنولوژیکی و ... قصد زورگویی و به بندگی کشاندن کشورهای دیگر را کردند، این زورگویان بین‌المللی و چپاولگران جهانی که «استکبار»‌ خوانده می‌شوند برای بهره‌برداری از تمام جهان به‌ویژه منطقه ثروتمند خاورمیانه برنامه‌های فراوانی در نظر گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین لزومی اضافه کرد: استکبار مدت‌ها بی دردسر به این منطقه سوق الجیشی حکومت کردند، پا را فراتر گذاشته و از این ملت بزرگ به واسطه سرسپردگی حکمرانان وقت حق توحش می‌گرفتند تا اینکه فرزندی از فرزندان حسین بن علی (ع) فریاد برآورد و نسبت به تصویب قانون ذلت‌بار کاپیتولاسیون اعتراض کرد، این نخستین جرقه‌ای بود که خواب راحت را از استکبار و زورگویان ربود.

امام جمعه پاکدشت گفت: همان‌گونه که با تولد پیامبر اکرم (ص) کاخ امپراطوری ساسانی فرو ریخت، با تولد انقلاب اسلامی و شهادت مظلومانه کفن پوشان ورامین کاخ سفید فرو ریخت و قدرت پوشالی استکبار از هم پاشید.

وی عنوان کرد: از 15 خرداد 42 به بعد دیگر استکبار جهانی در این منطقه خواب راحت نداشت و اینک پس از گذشت نیم قرن از آن حرکت مظلومانه دیگر از اقتدار استکبار خبری نیست و در جای جای منطقه و جهان و حتی در خود کشورهای مستکبر فریادهای حق‌طلبی و ضد استکباری سر داده می‌شود.

حجت‌الاسلام لزومی در ادامه خاطرنشان کرد: در این حال مستکبران جهان که به خوبی منشاء مخالفت‌های موجود با خود را دریافته‌اند به مبارزه همه‌جانبه با انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان ریشه این عزت‌طلبی‌ها پرداختند، جنگ تحمیلی، ترور شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب، طراحی و اجرای فتنه‌های گوناگون و ... اینک هم تحریم همه‌جانبه اقتصادی و نیز شبیخون فرهنگی مهم‌ترین اقدامات پیش روی مستکبران در راستای تضعیف و استحاله نظام اسلامی است.

امام جمعه پاکدشت ابراز داشت: امروز اوضاع کشور بسیار حساس‌تر از هر زمان دیگری است، مستکبران از طرفی توقف حرکت و نوشیدن جام زهر توسط رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سیاست‌گذار کلان انقلاب اسلامی را مطرح می‌کنند و از طرف دیگر بر فشار اقتصادی بر نظام می‌افزایند و به سرسپردگان خود در داخل نیز فرمان ایجاد بی‌نظمی اقتصادی می‌دهند.

وی ادامه داد: این اقدامات در راستای این است که مردم گمان کنند راه حل مشکلات کشور سازش با استکبار جهانی است و از درون نظام را برای این سازش و نوشیدن جام زهر تحت فشار قرار دهند اما مردم ما در 13 آبان و عید ولایت به جهان ثابت خواهند کرد از استکبار نفرت دارند و شاگردان مکتب حسینی هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد آقا و مولایشان جام زهری بنوشد.

این گزارش حاکی است، آئین شکوهمند نکوداشت عید سعید غدیر، با حضور قربانعلی مقبلی فرماندار، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین لزومی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان، محمدرضا جوادی مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، جمعی از مدیران، معلمان و  دانش‌آموزان مدارس راهنمایی و متوسطه دخترانه شهر مامازند، در سالن ورزشی امام خمینی (ره) شهرستان پاکدشت برگزار شد.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول