اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

ادغام صنعت با تجارت غیر‌کارشناسی بوده است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: ادغام دو وزارت صنایع و معادن و بازرگانی از اشتباهات محرز دولت و مجلس بوده که هیچ وقت متوازن حرکت نکرده‌اند.

ادغام صنعت با تجارت غیر‌کارشناسی بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی و صنعتی در اردبیل اظهار داشت: بر اساس ماده 28 و 29 مصوب مجلس شورای اسلامی در لایحه سال 91 منهای استمهال بدهی‌ واحدهای صنعتی ضرورت دارد سرمایه در گردش نیز به این واحدها تخصیص یابد که هنوز دراین زمینه اقدام اساسی انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه ادغام دو وزارت صنعت و تجارت به برجسته شدن حوزه بازرگانی و تجارت و نادیده گرفته شدن بخش صنعت منجر شده است،‌ خاطرنشان کرد: در این ادغام صنعت قربانی تجارت شده و به یقین این اقدام غیر‌کارشناسی شده سبب زیر سئوال رفتن ماهیت صنعت و اهمیت آن شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل به بحث بورس به عنوان یک ابزار اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد:‌ بورس در کشور ما به یک رانت تبدیل شده در حالی که قرار است از طریق بورس‌های منطقه‌ای مواد اولیه و مورد نیاز هر استان تامین شود.

پیرموذن گفت:‌ در این حوزه شاهد گران شدن مواد اولیه و همچنین نابسامانی قیمت ارز هستیم و هر چند برخی‌ها ادعا می‌کنند که مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها آغاز نشده ولی با بالا رفتن نرخ ارز عملاً شاهد آغاز مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها در حوزه صنعت و اقتصاد کشور هستیم.

این مسئول تاکید کرد:‌ از سویی پرداخت نشدن سرمایه در گردش و همچنین افزایش قیمت ارز سبب شده تا بسیاری از واحدها در حالت رکود قرار گیرند و اقتصاد کشورمان به بیماری ناعلاجی گرفتار آید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان داشت:‌ قرار بود برای واحدهای تولیدی از بابت پرداخت بدهی‌هایشان تنفسی داده شود در حالی که این کار صورت نگرفته بلکه افزایش برخی از مولفه‌های تولید سبب شده است تا حتی گشایش ال‌سی و همچنین فشارهای مضاعف دیگر بیش از گذشته احساس شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیرموذن در پایان سخنان خود همچنین پیشنهاد کرد پرداخت مالیات بر ارزش افزوده که تنها در بخش تولید اعمال می‌شود در سایر حوزه‌ها نیز اجرایی و عملیاتی شود تا عدالت اقتصادی و اجتماعی بیش از گذشته برقرار شود.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول