اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آبان و آذر امسال

10 حرفه در حوزه خدمات و صنعت در نهاوند ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند گفت: 10 حرفه در حوزه خدمات و صنعت در آبان و آذر ماه سال جاری در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند ارائه می‌شود.

10 حرفه در حوزه خدمات و صنعت در نهاوند ارائه می‌شود

احمد سیفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: شش حرفه نقشه‌کشی عمومی ساختمان، تعمیرکار برق خودرو، جوشکاری E3، کارور PLC، طلاساز و کاربر رایانه ویژه برادران و چهار حرفه نقشه‌کشی سازه، کاربر رایانه، طراحی صفحات وب و پرده‌دوز ویژه خواهران در شهرستان نهاوند برنامه‌ریزی شده است.

وی در خصوص حرفه‌های آموزش داده شده در این شهرستان در شش ماه نخست سال جاری اظهار داشت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران شهرستان دارای 9 کارگاه آموزشی شامل تعمیرکار اتومبیل‌های سواری، رایانه، برق صنعتی، درودگری، برق ساختمان، تعمیرکار لوازم خانگی، جوشکاری، نقشه‌کشی و تعمیرکار برق خودرو است که در این مدت 16 حرفه در این کارگاه‌ها آموزش داده شده است.

وی افزود: تعمیرکار اتومبیل‌های گازسوز، کابینت‌ساز چوبی، تعمیرکار لوازم خانگی، کاربر نرم‌افزار اداری و نقشه‌کشی معماری از جمله آموزش‌هایی بوده است که کارآموزان از آن بهره‌مند شده‌اند.

سیفی با اشاره به فعال بودن شش کارگاه آموزشی در مرکز خواهران بیان داشت: در شش ماه نخست امسال، 12 حرفه از جمله منبت و معرق، قلاب‌باف جیر و چرم، نقش برجسته‌کار روی سفال، کارور فتوشاپ و نقشه‌کشی عمومی ساختمان  ویژه خواهران ارائه شده است.

وی با اشاره به نقش مؤثر بخش خصوصی در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: در شهرستان نهاوند 15 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای مشغول به فعالیت هستند که در رشته‌های فناوری اطلاعات، صنایع دستی، الکترونیک، امور مالی و بازرگانی، عمران و طراحی و دوخت آموزش‌های مهارتی را به متقاضیان آموزش می‌دهند.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند در پایان سخنانش یادآور شد: آموزش در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی رایگان است و علاقمندان برای ثبت‌نام در دوره‌ها می‌توانند به مرکز خواهران و برادران آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند مراجعه و از زمان ثبت‌نام دوره‌ها مطلع شوند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول