اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره حفاظت محیط زیست قزوین صورت گرفت

پایش 838 واحد صنعتی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در شش ماه نخست سال جاری تعداد 838 واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی توسط اداره‌کل حفاظت محیط زیست قزوین بازدید، پایش و بررسی زیست‌محیطی شدند.

پایش 838 واحد صنعتی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، علی آقافرهادی اظهار کرد: براساس قانون نظارت، بررسی و کنترل آلایندگی خروجی واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی بر عهده سازمان محیط زیست است که در این خصوص کارشناسان این اداره‌کل در شش ماهه نخست سال جاری 838 واحد صنعتی را پایش کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: پس از بررسی پایش‌های صورت گرفته اخطاریه‌های لازم زیست محیطی به واحدهایی که خروجی آنها از نظر آلایندگی بالاتر از حد استاندارد بوده صادر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: واحدهایی که نسبت به رفع آلایندگی اقدام نکنند، در فهرست صنایع آلاینده قرار خواهند گرفت که در این صورت مشمول جرایم زیست محیطی و عوارض آلایندگی خواهند شد و ملزم می‌شوند تا یک درصد از فروش محصولات خود را به عنوان جرایم آلایندگی پرداخت کنند.

فرهادی با اشاره به تعامل بسیار سازنده اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با واحدهای صنعتی بیان کرد: با تعامل بسیار خوب این اداره‌کل سال جاری تاکنون هیچ واحد صنعتی به دلیل آلایندگی پلمب نشده است و با توجه به تحریم‌های اقتصادی که از طرف دشمنان به این کشور تحمیل شده است سعی ما بر این بوده که ضمن اجرای قانون با همکاری و تعامل واحدهای صنعتی را به سمت رفع آلایندگی سوق دهیم.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین در خاتمه یادآور شد: یکی از وظایف این اداره‌کل رسیدگی به شکایات است که در شش ماه نخست سال جاری 67 مورد شکایت اعم از تخلیه پسماند در مکان‌های غیر مجاز، ایجاد آلودگی صوتی و آتش زدن ضایعات توسط افراد به این اداره‌کل ارجاع داده شده که به آنها رسیدگی و اقدامات لازم انجام شده است.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول