اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت:

مهم‌ترین اصل رسیدن به کیفیت در حوزه سلامت تسلط به علم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مهم‌ترین اصل رسیدن به کیفیت در حوزه سلامت تسلط به علم و روش‌های دستیابی به آن است.

مهم‌ترین اصل رسیدن به کیفیت در حوزه سلامت تسلط به علم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جمال الدین سجادی ظهر امروز در همایش سالانه ادارات بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه‌های سراسر کشور که در مرکز گسترش مراقبت‌های اولیه بهداشتی دانشگاه علوم پززشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: توجه به ارتقای کیفیت سلامت مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت است.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مهم‌ترین اصل رسیدن به کیفیت در حوزه سلامت تسلط به علم و روش‌های دست یابی به آن است.

وی خدمات ارائه شده در حوزه سلامت را بسیار گسترده عنوان کرد و متذکر شد: برای ارتقای کیفیت خدمات سلامت علاوه بر موثر بودن خدمات باید نتیجه بخشی، مناسب بودن و درست بودن خدمات و هزینه‌بر نبودن نیز باید در نظر گرفته شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارزیابی عملکرد را در هر سازمانی لازم و ضروری اعلام کرد و ادامه داد: نیروی انسانی، تجهیزات و بودجه تنها بخشی از عواملی هستند که می‌توانند زمینه‌ساز بروز کیفیت شوند.

سجادی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با ارتقای کیفیت خدمات در حوزه بهداشت، تصریح کرد: در ارزیابی عملکرد کیفیت خدمات سلامت بر اساس استانداردهای جامعه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به شاخص‌های ارزیابی عملکرد در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تاکید کرد: مراکز درمانی که عملکردی منطبق با شاخص‌های ارزیابی خدمات دارند می‌توانند ارائه خدمات موفقی داشته باشند.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وظایف وزارت بهداشت را در 3 شاخه تقسیم بندی کرد و افزود: 3 وظیفه مهم آموزش، پژوهش و خدمات سلامت در جامعه بر عهده وزارت بهداشت است.

سجادی در این راستا بیان کرد: خدمات سلامت خدماتی است که با بعد عاطفی انسان، علم، ارائه خدمات پیشگیری، درمانی و بازتوانی ارتباط دارد پیچیده‌ترین وظیفه‌ای است که بر دوش وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول