اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو رسمی موسسه تحقیقات حجامت ایران:

طب مدرن با سلامتی مردم ورشکست می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو رسمی موسسه تحقیقات حجامت ایران گفت: در طب سنتی پزشکی آن است که سلامتی را نگه دارد ولی اکنون طبی که رایج شده این است که اگر کسی مریض نشود پزشکان ورشکست شده و از کار بیکار می‌شوند.

طب مدرن با سلامتی مردم ورشکست می‌شود

یعقوب زلکی قربان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: خدا، هم درد را داده است و هم درمان را، مگر آنکه بر اثر گناه آن بیماری به وجود آمده باشد و یا سبب مرگ باشد.

وی افزود: دوای هر بیماری در همان شهر و فصل است و طب سنتی قائل به این است که درمان بیمار در هر روستا نیاز به روستای مجاور ندارد.

عضو رسمی موسسه تحقیقات حجامت ایران با بیان حدیثی از پیامبر اعظم(ص) گفت: پیامبر رحمت و مهربانی، شفای امت خود را در سه چیز می‌دانست که آیه‌ای از قرآن، عسل و حجامت هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از بیماری‌ها با آیه‌ای از کلام خدا شفا می‌یابد که البته این را اهل فن می‌دانند، مراجع تقلید و علمایی که در حوزه‌های علمیه درس خوانده‌اند، همان اهل فن هستند.

زلکی قربان‌پور با بیان اینکه 10 درصد احادیث و روایات در دین مبین اسلام مربوط به حوزه پزشکی است، افزود: ما به دست خودمان این را سانسور کرده‌ایم و اکنون آن طور که شایسته است جایگاه خاصی در علوم پزشکی ما ندارند.

این پزشک اضافه کرد: اگر امام صادق(ع) فرموده‌اند که کفش مشکی نپوشیم، حوزه و دانشگاه برای اجرای آن پیشگام باشند؛ پوتین سربازان آمریکایی زرد است اما در کشور اسلامی ما در سپاه و ارتش و نیروی انتظامی، پوتین سیاه به سربازها می‌دهند.

وی در خصوص معماری اسلامی نیز اظهار داشت: نماد معماری اسلامی گنبد است، اما در اهواز ساختمان‌ها مکعبی است ولی کاخ سفید در آمریکا و کاخ کرملین در مسکو گنبد دارند.

این عضو موسسه تحقیقاتی حجامت در ایران با بیان اینکه اگر طب سنتی در بین جامعه ما رایج شود، بسیاری بیماری‌ها درمان می‌شوند، اضافه کرد: ظرفیت بزرگی در این زمینه داریم. حوزه و دانشگاه گروهی مورد اعتماد دو طرف تشکیل دهند که خیرخواه باشند و تصمیمات آن از فیلتر مرجعیت بگذرد.

زلکی قربان‌پور در ادامه به جایگاه عسل در بین ائمه معصومین(ع) اشاره و بیان کرد: نخستین ابزار دنیوی که پیامبر اعظم(ص) شفا را در آن می‌داند، عسل است اما متاسفانه با اینکه همه کالاها اعم از خوراکی و غیر خوراکی استاندارد دارند، ولی عسل که جایگاه مهمی در سلامت بدن دارد، هیچ گونه استانداردی برایش تعریف نشده است.

وی شاهد عینی این موضوع را صحبت‌های مردم هنگام خرید عسل عنوان کرد و اظهار داشت: مردم ما علاقه زیادی به عسل دارند اما چون عسل‌هایی که در بازار موجود است، دارای شبهه است همیشه دنبال عسل طبیعی و مرغوب هستند.

زلکی قربان‌پور در ادامه به تعریف پزشکی در طب ایرانی- اسلامی پرداخت و عنوان کرد: در طب سنتی پزشکی آن است که سلامتی را نگه دارد ولی اکنون طبی که رایج شده این است که اگر کسی مریض نشود پزشکان ورشکست و از کار بیکار می‌شوند.

وی ادامه داد: ما باید در حوزه سلامت به جایی برسیم که پزشکان از سلامت مردم پول در بیاورند نه از بیمار شدن آنها.

زلکی قربان‌پور در ادامه حوزه بهداشت و درمان را خطرناک‌ترین حوزه علوم عنوان کرد و افزود: حوزه بهداشت و درمان ما کاملا وابسته به غرب است زیرا همیشه منتظر تصمیمات و تحقیقات آنها هستیم.

این پزشک عمومی با بیان اینکه در بسیاری از علوم خودباختگی داریم، افزود: آیا درست است که در تهران به اندازه کل انگلیس دستگاه ام. آر. آی باشد و یا اینکه در برخی سال‌ها به اندازه کل اروپا دارو وارد کنیم و عمل‌های جراحی قلب در ایران با کشور یک میلیارد و نیمی چین برابری کند؟

وی افزود: در گذشته ژاپنی‌ها را به خاطر کوتاه بودن قدشان مسخره می‌کردیم ولی روز به روز قد آنها افزایش می‌یابد ولی کودکان ما کوتاه قدتر می‌شوند.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول