اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

نیاز تجهیزات حوزه سلامت به ارز مرجع

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تجهیزات بیمارستان‌ها از طریق واردات تامین می‌شود، گفت: در صورت تامین ارز مرجع در بخش حوزه سلامت مشکلات رفع می‌شود.

نیاز تجهیزات حوزه سلامت به ارز مرجع

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدمهدی ناصحی عصر امروز در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در آمل با اشاره به اینکه مرکز درمانی وانا یکی از نیازهای بخش لاریجان آمل مورد پیگیری این دانشگاه است، بیان داشت: بتوانیم حداقل در فصل تابستان و فصول پرجمعیت کادر درمانی این مجموعه را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان‌های خصوصی آمل در بخش سلامت باید با نگاه ویژه‌ و تخصصی‌تر وارد عمل شوند، تصریح کرد: این بیمارستان‌ها نباید کارهای موازی و رقابتی انجام دهند بلکه باید به صورت تخصصی فعالیت کنند.

ناصحی با اعلام اینکه نسبت تخت به بیمار در مازندران متناسب نیست، بیان داشت: افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی مازندران خواسته ما نیز هست اما این تخت‌ها باید امور تخصصی را نیز عهده‌دار شوند.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی ام‌.آر.آی شهرستان آمل نیاز به تجهیزات وجود دارد، افزود: این تجهیزات باید از طریق واردات تامین شود که نیاز به ارز دارد.

به گفته وی در صورت تامین ارز این بخش توسط ارز مرجع این مشکلات رفع می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه توسعه بیمارستان‌های خصوصی در آمل از عوامل رونق بخش سلامت این شهرستان است، یادآور شد: بخش خصوصی رقیب بخش دولتی نیست بلکه باید نسبت به تکمیل چرخه درمانی شهرستان اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه تامین بیمار از کشورهای همسایه از چشم‌اندازهای حوزه سلامت استان مازندران است، گفت: در شرایط فعلی بهترین زمینه برای کار کردن در حوزه سلامت راه‌اندازی بخش‌هایی برای ورود بیماران از خارج از کشور است.

انتهای‌پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول