به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جمال الدین سجادی ظهر امروز در همایش سالانه ادارات بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاههای سراسر کشور که در مرکز گسترش مراقبتهای اولیه بهداشتی دانشگاه علوم پززشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: توجه به ارتقای کیفیت سلامت مهمترین برنامه وزارت بهداشت است.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مهمترین اصل رسیدن به کیفیت در حوزه سلامت تسلط به علم و روشهای دست یابی به آن است.
وی خدمات ارائه شده در حوزه سلامت را بسیار گسترده عنوان کرد و متذکر شد: برای ارتقای کیفیت خدمات سلامت علاوه بر موثر بودن خدمات باید نتیجه بخشی، مناسب بودن و درست بودن خدمات و هزینهبر نبودن نیز باید در نظر گرفته شود.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارزیابی عملکرد را در هر سازمانی لازم و ضروری اعلام کرد و ادامه داد: نیروی انسانی، تجهیزات و بودجه تنها بخشی از عواملی هستند که میتوانند زمینهساز بروز کیفیت شوند.
سجادی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با ارتقای کیفیت خدمات در حوزه بهداشت، تصریح کرد: در ارزیابی عملکرد کیفیت خدمات سلامت بر اساس استانداردهای جامعه مورد بررسی قرار میگیرد.
وی با اشاره به شاخصهای ارزیابی عملکرد در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تاکید کرد: مراکز درمانی که عملکردی منطبق با شاخصهای ارزیابی خدمات دارند میتوانند ارائه خدمات موفقی داشته باشند.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وظایف وزارت بهداشت را در 3 شاخه تقسیم بندی کرد و افزود: 3 وظیفه مهم آموزش، پژوهش و خدمات سلامت در جامعه بر عهده وزارت بهداشت است.
سجادی در این راستا بیان کرد: خدمات سلامت خدماتی است که با بعد عاطفی انسان، علم، ارائه خدمات پیشگیری، درمانی و بازتوانی ارتباط دارد پیچیدهترین وظیفهای است که بر دوش وزارت بهداشت است.
انتهای پیام/ح20/گ1003