اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان:

طرح بازنگری در جرایم به تایید دولت می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با اشاره به اینکه طرح بازنگری در جرایم آماده شده است، گفت:‌ این طرح دو فوریتی امروز در دولت به تایید می‌رسد و در مجلس در قالب اصلاحیه نظام صنفی مطرح می‌شود.

طرح بازنگری در جرایم به تایید دولت می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید جواد تقوی ظهر امروز در همایش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، اظهار داشت: امروز در شرایط جنگ تمام عیار با استکبار جهانی قرار داریم.

وی با بیان اینکه پس از سال‌های انقلاب و جنگ تحمیلی با جنگ‌های سیاسی و فرهنگی، امروز در جنگ اقتصادی را در پیش گرفته است، گفت: دشمن جنگی را آغاز کرده که هدف آن مردم هستند.

تقوی با اشاره به اینکه مردم، پشتوانه نظام هستند، تصریح کرد:‌ دشمن مسیری را انتخاب کرده که ما را به زانو درآورد اما این را بدانند مجموعه نظام تحت ولایت ولی فقیه این اراده را دارد که با تمام ظرفیت، این مرحله را هم با سرافرازی طی کند.

وی با بیان اینکه جنگ امروز، لایه‌های پنهان دارد، افزود: این لایه‌ها برای بسیاری از مردم آشکار و قابل رویت نیست.

تقوی با اشاره به اینکه فشار دشمن در قالب نسخه‌های به روزرسانی شده است، متذکر شد: یعنی لحظه به لحظه نسخه جدیدی ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خاطرنشان کرد:‌ مردم همیشه پشت سر نظام بودند و در این سال‌ها لحظه‌ای عقب‌نشینی نکردند.

وی با بیان اینکه امروز تکلیف سنگینی بر عهده مسئولان اقتصادی کشور است، ادامه داد: آنچه که امروز با آن مواجه هستیم، نیازمند حرکت تعاملی همگانی است.

این مسئول با اشاره به اینکه در قالب اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ‌سازی عمومی داشته باشیم، تصریح کرد:‌ می‌توان از ریخت و پاش‌ها کم و درست مصرف کرد.

وی با بیان اینکه بنا نداریم مردم را در فضای ریاضتی مدیریت کنیم، گفت: امروز بعضی‌ها فضای روانی جامعه را مسموم می‌کنند.

تقوی با اشاره به اینکه در زمینه کالای اساسی 1.5 برابر ذخیره استراتژیک، ذخیره‌سازی داریم، افزود: هیچ جای نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه سرعت واکنش سریع در این ایام فوق‌العاده مؤثر است، اظهار داشت: نباید در شرایط بحران قرار بگیریم و بعد بخواهیم مدیریت بحران اعمال کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم از وضعیت گرانی ابراز ناراحتی‌ می‌کنند، افزود: مردم باید بدانند با توجه به شرایط امروز و قوانین، ناگزیر با بعضی تغییرات منطقی ریالیمت‌ها مواجه هستیم و نمی‌توان این را انکار کرد.

وی با بیان اینکه مگر می‌شود تغییرات و نوسانات نرخ ارز را در قیمت تمام شده محصولات نادیده گرفت، اضافه کرد: 85 درصد از کالاهای وارداتی از نوع کالای سرمایه‌ای و مواد اولیه است و تاثیر قیمت تمام شده را در محصول مشاهده می‌کنیم.

   تقوی با اشاره به افزایش 18 درصدی حقوق کارگران و 15 درصدی حقوق کارمندان، گفت: نرخ دستمزد بالاترین هزینه در بنگاه اقتصادی است که در تغییر قیمت لحاظ می‌شود و این علاوه بر هزینه مالیات، بیمه و حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه از روزی که مرکز مبادله ارز در کشور راه‌اندازی شد، تا حدودی جلوی نوسانات لحظه‌ای ارز را گرفته است، تصریح کرد: امروز به سمت تثبیت نرخ ارز می‌رویم و مرکز مبادله ارز باعث شد فضای اقتصادی کشور از فضای رکود خارج شود.

تقوی با اشاره به اینکه امروز شاهد هستیم برخی متخلفان بارها تکرار تخلف دارند، اذعان داشت:‌ چراکه اجرای احکام صورت نمی‌گیرد و یا جریمه بازدارنده نیست.

وی با بیان اینکه بحث بازدارندگی جرایم را به جد پیگیری می‌کنیم، افزود: جریمه باید قدرت بازدارندگی داشته باشد.

تقوی با اشاره به اینکه طرح بازنگری در جرایم آماده شده است، گفت: ‌این طرح دو فوریتی امروز در دولت به تایید می‌رسد و در مجلس در قالب اصلاحیه نظام صنفی مطرح می‌شود.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول