اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت:

با هرگونه انحراف در هزینه تسهیلات کشاورزی برخورد می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار باشت گفت: اگر طرحی توجیه اقتصادی داشته و در کارگروه مصوب و تسهیلات هم به آن پرداخت شود و انحرافی در هزینه‌کرد تسهیلات آن مشاهده کنیم در هر مرحله‌ای باشد تسهیلات آن متوقف خواهد شد.

با هرگونه انحراف در هزینه تسهیلات کشاورزی برخورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، علی‌اصغر قلی‌پور ظهر امروز در کارگروه کشاورزی شهرستان باشت اظهار کرد: اگر طرحی توجیه اقتصادی داشته و در کارگروه مصوب شده و تسهیلات هم به آن پرداخت شود و انحرافی در هزینه‌کرد تسهیلات در آن مشاهده شود هر طرحی و در هر مرحله‌ای که باشد تسهیلات آن متوقف خواهد شد.

این مسئول اظهار داشت: این شهرستان به لحاظ کشاورزی، توسعه باغات، استعداد سیستم آبیاری تحت فشار، توسعه گلخانه‌ای، پرورش و رونق دامپروری و مرغداری صنعتی و خانگی، ایجاد صنایع تبدیلی و فراوری و احداث سردخانه از استعداد و مزیت بالایی در استان برخوردار است.

وی ادامه داد: هر گونه طرح، فعالیت و پیشنهاد در این زمینه‌ها از سوی متقاضیان با کار کارشناسی دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد و در کارگروه استانی به بانک عامل معرفی خواهد شد و با بررسی مجدد، مصوب و برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی خواهد شد.

رئیس شورای کشاورزی و آب و خاک باشت یادآور شد: برخی از طرح‌هایی که ارائه می‌شود در شهرستان به حد اشباع رسیده و یا بعضاً درآمدزا نیستند از این رو متقاضیان برای پرداخت تسهیلات از سوی بانک نباید تأکید داشته باشند.

فرماندار باشت تصریح کرد: در حال حاضر دو پروژه بزرگ پمپاژ آب کشاورزی غورک و شوش را در دست اجرا داریم که هر دو در حال اتمام هستند و با بهره‌برداری از آن‌ها تحولی در بخش کشاورزی این شهرستان ایجاد می‌کند.

به گفته قلی‌پور، برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های درآمد‌زا و اشتغال‌زا در بخش کشاورزی در این شهرستان محدودیتی نیست و یا سقفی مشخص نشده که طرح‌های زیر 30 میلیون تومان در شهرستان برای دریافت وام آنها تصمیم گرفته خواهد شد و به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند.

فرماندار باشت افزود: طرح‌های بالای 30 میلیون تومان هم بعد از بررسی در شهرستان به کارگروه کشاورزی استان ارائه داده می‌شود و تصمیم نهایی در شهرستان اتخاذ می‌شود.

 قلی‌پور یادآور شد: در سال جاری 559 طرح کشاورزی این شهرستان با اعتباری بیش از 12 میلیارد تومان در کارگروه شهرستان و استان مصوب شده است که از این تعداد 42 طرح از طرح‌های بالای 30 میلیون تومان و 517 طرح هم زیر 30 میلیون تومان است.

به گفته فرماندار باشت، برای طرح‌های بالای 30 میلیون تومان یک میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده و یا در شرف پرداخت است. به 454 طرح زیر 30 میلیون تومان هم تاکنون یک میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول