اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت همدان:

2 هزار قالیباف همدانی 3 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: 2 هزار قالیباف همدانی 3 میلیارد تومان تسهیلات از بانک دریافت کرده‌اند.

2 هزار قالیباف همدانی 3 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی فرشچی‌موحد ظهر امروز در مراسم بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای شماره 2 همدان از معرفی 2 هزار قالیباف همدانی به بانک و دریافت 3 میلیارد تومان تسهیلات خبر داد.

وی اظهار داشت: همچنین بیش از 4 هزار و 500 مجوز مشاغل خانگی با همکاری اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: حدود 10 هزار نفر نیز با معرفی به تأمین اجتماعی از بیمه قالیبافی استفاده کرده‌اند که بیانگر رویکرد مثبت این سازمان است.

وی اشتغالزایی سریع را یکی از مزیت‌های قالیبافی برشمرد و تأکید کرد: در بخش صنعت برای به نتیجه رسیدن آموزش‌ها گاهی تا 60 میلیون تومان باید هزینه شود اما در قالیبافی می‌توان با 4 میلیون تومان هزینه ایجاد اشتغال پایدار کرد که در بخش صادرات غیر نفتی نیز تأثیر بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: از سال 91 تاکنون 200 هزار نفرساعت آموزش در کارگاه‌های آموزشی انجام شده است.

فرشچی‌موحد حضور مدیر فنی در کارگاه‌های قالیبافی را یکی از مزیت‌های اصلی این کارگاه‌ها دانست و افزود: این مدیران ایرادات فنی بافندگان را به آنها گوشزد می‌کنند و همین امر باعث افزایش سطح کیفیت فرش‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همدان از دیرباز قطب فرشبافی غرب کشور بوده است، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در دو بخش متمرکز و غیر متمرکز و در سه مرحله کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کرده است.

مدیرکل آموزش‌ فنی و حرفه‌ای همدان نیز با بیان اینکه این مرکز در ابتدا بی‌استفاده مانده بود، اظهار داشت: با استفاده از آزمون صنعت سازمان و تلاش شبانه‌روزی توانسته‌ایم از آن بهره‌برداری کنیم.

سید مهدی باقری افزود: در این مرکز رشته‌های متنوعی آموزش داده می‌شود که باعث اشتغالزایی مستقیم می‌شوند و قالیبافی نیز یکی از این رشته‌هاست که تاکنون در 18 دوره و به یک‌هزار و 50 نفر به صورت تجاری آموزش داده شده است.

وی تأکید کرد: کارآموزان پس از اتمام دوره با دریافت گواهینامه پایان آموزش می‌توانند اشتغال ایجاد کنند و مشغول به کار شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان با بیان اینکه استان همدان در بحث آموزش مقام نخست کشوری را دارد، گفت: هم‌اکنون شش پروژه 100 درصد آماده نیز داریم که به دلیل نبود نیروی انسانی هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول