اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

زنگ استکبارستیزی در مدارس قم به صدا درآمد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور زنگ استکبارستیزی در مدارس استان قم به صدا درآمد.

زنگ استکبارستیزی در مدارس قم به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم زنگ استکبارستیزی صبح امروز هم‌زمان با سراسر کشور در بیش از 900 مدرسه و آموزشگاه استان قم به صدا درآمد.

همراه با نواختن این زنگ دانش‌آموزان با حضور در محوطه مدارس با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نفرت خود را از اقدامات ستیزه‌جویانه استکبار جهانی در نقاط مختلف جهان ابراز کردند.

مراسم اعلام انزجار از سیاست‌های استکباری غرب در آستانه 13 آبان، در تمام مدارس استان قم و با حضور بیش از 225 هزار دانش‌آموز این استان و سخنرانی مسئولان مدارس برگزار شد.

13 آبان در تقویم ملت ایران روز استکبارستیزی نامیده شده و در واقع این روز بهانه‌ای است تا مردم ایران انزجار خود را نسبت به سیاست‌های استکباری کشورهای غربی اظهار کنند.

روز 13 آبان در کشور ما یادآور اتفاقات مهمی در تاریخ معاصر است که می‌توان گفت‌ مهم‌ترین آن تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان مسلمانان پیرو خط امام(ره) است.

این حادثه بزرگ که با هوشیاری دانشجویان شکل گرفته بود، فصل جدیدی در انقلاب اسلامی گشود و موجب قطع رابطه کشورمان با آمریکا شد.

تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه مناسبت دیگر 13 آبان است و دیگر مناسبت این روز که موجب شده با نام دانش‌آموز گره بخورد، به سال 57 مربوط می‌شود.

سیزدهم آبان 1357 و در روزهای اوج‌گیری انقلاب اسلامی ده‌ها نفر از دانش‌آموزان که برای انجام تظاهرات در محوطه دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، هدف تیراندازی مأموران حکومت قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

به دلیل بسته بودن درهای دانشگاه هیچ یک از دانش‌آموزان نتوانستند از برابر آتش گلوله‌‌های مأموران بگریزند و این امر تلفات آنان را افزایش داده بود.

هر سال روز 13 آبان در سراسر کشور به عنوان روز دانش‌آموز و مبارزه با استکبار گرامی داشته می‌شود که امسال به علت هم‌زمانی با عید سعید غدیر مراسم‌ نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس چند روز زودتر انجام شده است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول