اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

استکبار جهانی با اسلام‌ستیزی درصدد تضعیف روحیه مسلمانان است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استکبار جهانی با اسلام‌ستیزی درصدد تضعیف روحیه مسلمانان است.

استکبار جهانی با اسلام‌ستیزی درصدد تضعیف روحیه مسلمانان است

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمد حسینی بعدازظهر امروز در نخستین همایش فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی در دانشگاه تبریز اظهار کرد: یکی از مسائلی که اکنون نظام سلطه علیه مسلمانان به کار گرفته ترویج اسلام‌هراسی و به اصطلاح دقیق‌تر اسلام‌ستیزی است که با ابزارهای مختلف فرهنگی، هنری، سینمایی و بازی‌های رایانه‌ای برای تحقق این امر بهره می‌جوید و تلاش دارد تا اسلام را از اساس و پایه خشن و بی‌منطق معرفی کند.

وی با اشاره به ساخت فیلم اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر عظیم‌الشأن در این زمینه خاطرنشان کرد: آنان با توهین به مقدسات مسلمانان و پیامبر اکرم(ص) قصد تفرقه و اختلاف بین پیروانشان را دارند تا به اهداف خود برسند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سردمداران نظام‌های جهانی و سلطه‌طلب منافعی دارند که تحت هیچ شرایطی حاضر به از دست دادن آنها نیستند و هیچ‌گاه اعتراف به حق نخواهند کرد چراکه منافع آنها در اعتراف به حق و حقانیت اسلام دچار خطر و تزلزل خواهد شد.

وی افزود: اما توده‌های مردمی جهان با فطرت‌های پاک مهیای پذیرش فرهنگ ناب اسلامی هستند.

حسینی با اشاره به مباحثی پیرامون واقعه غدیر خاطرنشان کرد: حرف ما این است که بعد از پیامبر اکرم(ص) باید کسی جانشین وی می­‌شد که شبیه‌ترین به پیامبر و واجد بیشترین خصایل نیکو  بود البته این نگاه ما به گذشته است.

وی افزود: اما نگاه به آینده جهان این است که بشریت برای آنکه از ظلم رهایی یابد باید موعدی از انسان‌های صالح و وارسته بیاید که منافع خویش را فدای بشریت کند.

حسینی با اشاره به ویژگی­های شخصیتی حضرت علی(ع) گفت: حضرت علی(ع) شخصیتی جامع‌الاطراف بودند که در هر حوزه‌ای در اوج کمال قرار دارند.

وی افزود: ده‌ها آیه قرآنی از جمله مباهله، ولایت و تطهیر در تأیید ویژگی‌های ایشان ابلاغ شده و با آیه الغدیر تکمیل می‌شود؛ در این آیه تمام تلاش‌های پیامبر اکرم(ص) با تعیین جانشینی وی و ولایت به نتیجه می‌رسد چراکه اسلام باید استمرار پیدا می‌کرد.

حسینی با اشاره به اینکه که اسلام باید جهانی شود، خاطرنشان کرد: غلبه‌ اسلام بر دنیا با غلبه بر فکر و اندیشه نشأت گرفته از تبار مولا میسر می‌شود.

وی در ادامه بر لزوم توجه بیشتر به نهج‌البلاغه تاکید کرد و گفت: بدون تردید نهج‌البلاغه معجزه علوی است و عظمتی که در خطبه‌ها، سخنرانی­‌ها و نامه‌های آن دیده می‌شود، بسیار کم‌نظیر است.

حسینی، بر معرفی هرچه بیشتر غدیر و عظمت این روز تأکید کرد.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول