اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

وظیفه مسئولان فرهنگی تبیین رشادت‌های شهدا به نسل آینده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: وظیفه مسئولان فرهنگی تبیین رشادت‌ها، شجاعت‌ها و از خود گذشتگی‌های رزمندگان به ویژه شهدا به نسل‌های آینده است.

وظیفه مسئولان فرهنگی تبیین رشادت‌های شهدا به نسل آینده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح ظهر امروز در مراسم یادواره 36 شهید دانش‌آموز شهر خورموج و 47 شهید دانش‌آموز شهرستان دشتی ضمن تبریک عید غدیر خم به تمام مسلمین جهان اظهار داشت: 25 درصد از شهدای شهرستان دشتی شهدای دانش‌آموز هستند.

امام جمعه خورموج گفت: ما در مقابل شهدا احساس حقارت و کوچکی می‌کنیم و در مقابل عظمت روحی شهدا آنها را شاهد بر اعمال، رفتار و کردار خود می‌بینیم.

وی ضمن تجلیل از شهید انجم افروز یادآور شد: من در زمان حیات شهید مصطفی انجم افروز در مقابل عظمت روحیه این جوان احساس کوچکی می‌کردم.

مصلح خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان در دوران 8 سال دفاع مقدس ثابت کردند که دشمن با تمام تجهیزاتی که در اختیار داشت بسیار ضعیف و ضربه‌پذیر است.

این مسئول ادامه داد: شهدا راه ولایت را انتخاب کردند و راهی که امروز ملت ایران در حال پیمودن آن است برگرفته از راه شهدا است.

امام جمعه خورموج تصریح کرد: مردم جهان، ایران را با امام خمینی(ره) و شهدایش می‌شناسند و امروز اگر مردم ایران اسلامی در جهان سربلند هستند به خاطر گوش به فرمان بودن از رهبری حضرت امام خامنه‌ای است.

مصلح گفت: ما از قافله شهدا عقب مانده‌ایم و امروز باید تمام تلاش‌مان در مبارزه با جنگ نرم دشمن و هواهای نفسانی باشد تا در مقابل شهدا شرمنده نشویم.

وی گفت: خانواده شهدا افتخار مملکت هستند و امروز شعار خانواده‌های شهدا شعار حضرت زینب (س) است.

این مسئول با بیان اینکه شهادت به جسم نیست به روح است، یادآور شد: وظیفه مسئولان فرهنگی تبیین رشادت‌ها، شجاعت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان به ویژه شهدا به نسل‌های آینده است.

فرمانده سپاه دشتی نیز گفت: تلاش همه ما در برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز به منظور آشنایی نسل جوان با رشادت‌ها، شجاعت‌ها، ایثارگری‌ها و شهادت دانش‌آموز است.

مراد کاظمی افزود: امروز در دهه کرامت، ولایت و امامت از 36 شهید دانش‌آموز شهر خورموج و 47 شهید دانش‌آموز شهرستان دشتی تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه شهادت مرگی انتخابی است یادآور شد: شهدا برای تحقق ارزش‌های بزرگ الهی ولایت از جان خود گذشتند.

کاظمی نقش دانش‌آموزان در تمام عرصه‌های انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس را بسیار مؤثر برشمرد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول