اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر ارشاد در گفت‌وگو با فارس خبر داد

تشکیل کارگروه پیرامون مطالبات رهبری در خراسان‌ شمالی

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان گفت: کارگروهی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیگیری مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری در خراسان شمالی تشکیل می‌شود.

تشکیل کارگروه پیرامون مطالبات رهبری در خراسان‌ شمالی

عفت شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی حق مطلب را بر تمام مسئولان تمام کردند و مهم‌ترین مسائل فرهنگی و اجتماعی را برای مردم مشخص کردند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان افزود: 20 آسیب زندگی از نظر مقام معظم رهبری که در این سفر مطرح شد عبارت است از اینکه چرا فرهنگ کار جمعی در ایران ضعیف است، چرا در روابط اجتماعی حقوق متقابل رعایت نمی‌شود، چرا در بعضی مناطق طلاق زیاد شده،‌ چرا در فرهنگ رانندگی انضباط رعایت نمی‌شود، الزامات آپارتمان‌نشینی چیست، الگوی تفریح سالم کدام است، دروغ در جامعه چقدر رواج دارد و علت برخی از پرخاشگری‌ها در جامعه چیست؟

شریعتی در ادامه به دیگر سؤالات رهبری پرداخت و گفت: آیا در معاشرت‌های روزانه همیشه به یکدیگر راست می‌گوییم؟ آیا حقوق افراد در رسانه‌ها و اینترنت رعایت می‌شود؟ چه‌قدر وجدان کاری داریم؟ ساعات کار مفید در دستگاه‌ها چرا کم است؟ طراحی لباس‌ها و معماری شهرها چقدر منطقی و عقلانی است؟ علت بیماری خطرناک قانون‌گریزی در برخی افراد و بعضی بخش‌ها چیست؟ توجه به کیفیت در تولیدات داخلی چقدر است؟ از دیگر سؤالات رهبری بود.

وی اظهار کرد: سؤالات دیگری که رهبر معظم انقلاب فرمودند اینکه چرا برخی حرف‌ها و ایده‌های خوب در حد حرف و رویا باقی می‌ماند؟ چه کنیم تا ریشه ربا قطع شود؟ آیا حقوق متقابل زن و شوهر و فرزندان در خانواده به طور کامل رعایت می‌شود؟ چرا مصرف‌گرایی برای برخی افتخار شده؟ چه کنیم تا زن هم کرامت و عزت خانوادگیش حفظ شود و هم بتواند وظایف اجتماعی خود را انجام دهد؟

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب آسیب‌شناسی و علت‌یابی در زمینه عدم پیشرفت لازم در بخش سبک زندگی و فرهنگ آن را ضروری دانستند و با دعوت از اندیشمندان حوزه و دانشگاه، نخبگان سیاسی و فکری دستگاه‌های مرتبط با فرهنگ و تعلیم و نیز جوانان خاطرنشان کردند، در این زمینه همه به خود نهیب بزنیم و ضمن تلاش جدی برای آسیب‌شناسی به چاره‌جویی و جست‌و‌جوی راه‌‌های علاج بپردازیم.

شریعتی افزود: ایشان ابراز اطمینان کردند که اگر گفتمانی در زمینه آسیب‌شناسی و چاره‌جویی مشکلات موجود در سبک و فرهنگ زندگی به وجود آید با توجه به نشاط و استعداد جوانان حتماً درخشندگی ملت ایران در این زمینه چشم جهانیان را خیره می‌کند.

وی تاکید کرد: در راستای فرمایشات رهبری در سفر به خراسان شمالی به پیشنهاد بنده، کارگروهی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیگیری مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری در خراسان شمالی، تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول