اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ملایر در مجلس:

حل مشکلات در روستاها با اولویت‌بندی انجام گیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خواستار حل مشکلات روستاها بر اساس اولویت‌بندی شد و گفت: اولویت باید با روستاهایی باشد که دارای جمعیت بیشتر و مشکل حادتری هستند.

حل مشکلات در روستاها با اولویت‌بندی انجام گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، احمد آریایی‌نژاد صبح امروز در همایش دهیاران بخش مرکزی شهرستان ملایر اظهار داشت: با توجه به امکانات محدود و خواسته‌های بالای مردم در روستاها در بخش‌های مختلف باید برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد و خواسته‌های مردم درست و بجا است و نمایندگان به عنوان منتخب مردم و مسئولان به عنوان خدمتگزاران نظام وظیفه دارند این مشکلات را بررسی کنند و به نیازهای مردم پاسخگو باشند.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات افزود: در این راستا باید اولویت با روستاهایی باشد که جمعیت بیشتری دارند و مشکلات آنها حادتر است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما به عنوان نماینده باید ارتباط قوی‌تری با روستاییان داشته باشیم و در این راستا دهیاران و شوراهای اسلامی باید مشکلات و مسائل مردم روستاها را شناسایی و آن را به مراجع بالاتر ارجاع دهند تا در راستای حل مشکلات راه حل و اقدامات لازم صورت گیرد و ما هم به عنوان نماینده در جریان این مشکلات قرار بگیریم و اعتبارات لازم را در روستاها اختصاص دهیم.

وی در ادامه به مشکلات اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: دشمنی و تحریم از سوی استکبار از نخستین روزهای پیروزی انقلاب علیه ملت ایران شکل گرفته است و دشمن با هر حربه‌ای درصدد ضربه زدن به مردم و نظام جمهوری است که در همه این مراحل با شکست مواجه شده است.

آریایی‌نژاد تصریح کرد: دشمن در هشت سال دفاع مقدس سینه جوانان ما را با گلوله‌های نظامی هدف قرار داد و بعد از جنگ نیز از طریق جنگ نرم، ماهواره‌ها، مواد مخدر و... درصدد ضربه زدن به کشور ما بر آمد و امروز نیز با تحریم و تنگناهای اقتصادی در این راه قدم گذاشته است که تنها راه گذر از این مشکلات مقاومت، قناعت، اتکا به داشته‌ها و تولیدات داخلی است.

وی وحدت و همدلی را عامل گذر از این تنگناها برشمرد و گفت: اگر مردم ما در کنار هم باشند دشمن هرگز نمی‌تواند به این ملت و نظام ضربه بزند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما باید آگاهی مردم را در شهر و روستا نسبت به اهداف شوم دشمنان در برابر کشورمان بالا ببریم و در این راستا دهیاران در روستاها نقش بزرگی دارند.

در ادامه دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز دو وظیفه مهم نمایندگان را در مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و نظارت بر قوانین خواند و گفت: ما باید پاسخگوی مردم در روستاها و شهرها باشیم و در این زمینه مردم روستاها با توجه به محدودیت امکانات در اولویت قرار دارند.

علی‌نعمت چهاردولی اظهار داشت: برای پیشرفت و رسیدن به موفقیت به تنهایی نمی‌شود حرکت کرد و باید در کنار هم برای رسیدن به پیشرفت و حل مشکلات و معضلات گام برداریم که در این راستا نمایندگان مجلس و مسئولان با همراهی و همکاری مردم می‌توانند مشکلات را حل کنند.

وی عنوان کرد: باید مشکلات شناسایی شود و مردم آن را به دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها انعکاس دهند و در این راستا طی سال‌های اخیر در روستاها تلاش‌های خوبی صورت گرفته و بسیاری از مشکلات حل شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس حل مشکلات آب آشامیدنی روستاها را توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی خواستار شد و افزود: در این زمینه باید بررسی‌های لازم صورت و روستاهایی که دارای مشکل آب آشامیدنی سالم هستند شناسایی و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدامات لازم سریعاً انجام گیرد.

وی سرقت کابل‌های برق را یکی دیگر از مشکلات مطرح شده از سوی اهالی روستاها عنوان کرد و گفت: در این راستا نیز باید مدیریت برق شهرستان با متخلفان برخورد کند و مراجع قضایی نیز نسبت به مجازات این افراد اقدامات لازم را به عمل آورند.

چهاردولی دهیاران را دولتمردان کشور در هر روستا خواند و گفت: دهیاران با کمک مردم باید در راستای رفع مشکلات درون روستا تلاش کنند و مواردی مانند سرقت کابل‌ها، شناسایی سارقان و همکاری با مسئولان را داشته باشد چراکه داشتن اطلاعات کافی و به موقع در رفع هر چه سریع‌تر معضلات کمک شایانی خواهد داشت.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر نیز با اشاره به اینکه بیشتر روستاهای ملایر دارای آب آشامیدنی سالم هستند گفت: کمبود و قطع آب در روستاها به علت خشکسالی و کم شدن سفره‌های آب‌های زیرزمینی است که کمبود آب در این روستاها ایجاد شده است.

محمدرضا ترکاشوند عنوان داشت: روستاهایی که در ایام تابستان و پاییز دچار بحران آب شده‌اند توسط تانکر آب‌رسانی صورت می‌گیرد و باید اعتبارات لازم برای احیای چاه‌ها اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه روستاهای مشکل‎دار ملایر دارای شبکه فرسوده آبرسانی هستند خواستار توجه بیشتر نمایندگان مردم در اختصاص اعتبارات بیشتر در این روستاها شد و افزود: توسعه شبکه آبرسانی روستای اسلام‌آباد، حاجی‌آباد و سیستم هوشمند روستای خردمند و شبکه فاضلاب روستای ازناو نیز در اولویت است.

در پایان چند نفر از دهیاران نیز مشکلات عمده در روستاها را مطرح کردند که این مشکلات شامل مشکلات بهداشتی و درمان، مشکلات نبود گاز در برخی روستاها، قطع کانال‌های تلویزیونی ‌و نبود پوشش شبکه‌های صدا و سیما، بهسازی، مشکلات قنوات و چاه‌های آب آشامیدنی و کشاورزی، فرسودگی تابلوهای برق و افت ولتاژ برق، روشنایی معابر و سرقت کابل‌های برق و... بود که خواستار توجه و رسیدگی به این مشکلات شدند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول