اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

80 درصد صنایع‌دستی کشور در روستاها تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: روستاهای آذربایجا‌ن‌شرقی نزدیک به 80 درصد صنایع‌دستی کشور و منطقه را تولید می‌کنند.

80 درصد صنایع‌دستی کشور در روستاها تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی در نخستین کارگاه آموزشی دهیاران روستاهای هدف گردشگری کشور اظهار کرد: اغلب آیین‌ها، آداب، رسوم و فرهنگ‌های شهرهای یک استان و کشور ریشه در روستاها دارد که با رونق گردشگری در آنها این آداب و فرهنگ‌ها نیز از خطر نابودی نجات پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم این فرهنگ‌ها و آداب و رسوم از بین بروند، تصریح کرد: این فرهنگ‌ها جایگزین ندارند و برای حفظ و احیای آنها علاوه بر ثبت ملی شاخص‌ترین آنها در فهرست آثار ملی، باید با توسعه گردشگری جلوه‌های این فرهنگ روستایی را نگهداری کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: روستاهای آذربایجان‌شرقی نزدیک به 80 درصد صنایع‌دستی کشور و منطقه را تولید می‌کنند.

عضو شورای مشورتی گردشگری کشور یادآور شد: با توسعه گردشگری می‌توان تمام قابلیت روستاهای هدفی که دارای انواع موهبت‌های طبیعی و تاریخی هستند به جهانیان شناساند.

محمدی با تاکید بر اینکه روستائیان باید به این باور برسند که گردشگر نه فردی مزاحم بلکه موهبتی الهی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه معمولاً صنعت کاربرد زیادی در روستاهای هدف نداشته و کشاورزی و گردشگری مهمترین منابع درآمدی آنها به شمار می‌رود، باید نسبت به توسعه این صنعت درآمدزا در روستاها اهتمام ورزید.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در روستاها خاطرنشان کرد: باید فرهنگ‌سازی را جدی بگیریم تا روستائیان به خوبی بپذیرند که گردشگری به اقتصاد روستا و منطقه کمک‌های بزرگی می‌کند.

نخستین کارگاه آموزشی دهیاران روستاهای هدف گردشگری، با حضور نمایندگانی از دهیاران روستاهای برجسته گردشگری سراسر کشور توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی و اداره کل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول