اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

مهاجرت آفت توسعه‌نیافتگی جنوب اردبیل است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: محرومیت‌های مزمنی که از سال‌های گذشته شروع شده است، سبب شده تا مهاجرت‌ها در جنوب استان اردبیل گسترده‌تر شده و چهره محرومیت این مناطق بیش از گذشته روشن و مبرهن شود.

مهاجرت آفت توسعه‌نیافتگی جنوب اردبیل است

جلیل جعفری‌بنه خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: برگزاری همایش دو روزه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال بخشی از زوایای این محرومیت و همچنین مهاجرت‌ها و دور شدن روستاییان از سکونتگاه‌های واقعی آنها را به نمایش گذاشت و بسیاری از شرکت‌کنندگان در این همایش متعرف شدند که تنها راه برون‌رفت از این مشکلات گرایش به سمت تولید و باروری اقتصاد در مناطق روستایی و دورافتاده است.

وی با قدردانی از اصحاب رسانه، دستگاه‌های اجرایی و مجریان این همایش تصریح کرد: همراهی، همدلی و همگرایی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های فعال در استان اردبیل و همچنین دستگاه‌های اجرایی و مجریان این همایش سبب شد تا در فرصت ایجاد شده که حاصل تلاش‌های پنج ماهه بوده ظرفیت‌های توسعه‌ای خلخال و کوثر که زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری را دارند، بهتر و بیشتر مطرح شود.

رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو مجلس خاطر نشان کرد: ما در این همایش پیشنهاداتی برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در خلخال و همچنین طرح‌های توسعه‌ای برای استفاده از توانمندی‌های انرژی بادی در منطقه دادیم که برخی از سرمایه‌گذاران نیز در این زمینه از طرح‌های یاد شده استقبال کرده و مطالعات و پیش‌بینی‌های لازم را به سرعت انجام می‌دهند.

جعفری‌بنه در ادامه اضافه کرد: این شهرستان‌ها بضاعت‌های توسعه‌ای بالایی دارند و در صورت توجه به راهکارهای ارایه شده افق روشنی در حوزه گردشگری، معدن، کشاورزی و صنایع تبدیلی می‌تواند به توانمندی اشتغال و رونق اقتصادی بیشتر کمک کند.

وی با ابراز خرسندی از حضور جمعی از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در این همایش ملی بیان کرد: در مجموع استقبال خوبی از طرح‌های ارایه شده در توسعه جنوب استان اردبیل شد و تعدادی از شرکت‌کنندگان نیز اعلام آمادگی کردند تا در حوزه‌های قابل توصیف و توسعه سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهند.

این نماینده مجلس یادآور شد: در این باب از مسئولان شهرستانی و استانی نیز انتظار داریم با ظرافت‌های خاصی که لازم است ارایه مشوق‌ها و تسهیلاتی که برای سرمایه‌گذاری مد نظر است در اولویت کارها و برنامه‌های اجرایی خود قرار دهند و بیش از هر زمان دیگر به رونق و توسعه خلخال و کوثر کمک کنند.

جعفری‌بنه ضرورت کاستن از بروکراسی‌های خسته‌کننده و طولانی در پرسه سرمایه‌گذاری را ضروری خواند و ادامه داد: کشور و منطقه ما در جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی به مؤلفه‌های تشویقی نیاز دارد و باید در عمل به فرامین مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید ملی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای افراد جوان و جویای کار اراده جدی در رفع موانع سرمایه‌گذاری داشت.

وی در ادامه گفت: ما در سایه این همایش‌ها و نشست‌های تعاملی می‌توانیم با عزمی جدی و همگانی از مشکلات و نارسایی‌ها عبور کنیم و اجازه دهیم در یک فرجه زمانی میان‌ مدت استان اردبیل به ویژه جنوب این استان در مسیر رونق و توسعه حقیقی گام بردارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در پایان سخنان خود افزود: این همایش استارتی برای شتاب در فرآیند توسعه جنوب استان اردبیل است و نسخه علمی و عملی آن همت و تلاش بیشتر در تأمین زیرساخت‌ها از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی و همچنین برطرف کردن برخی از موانع توسعه گردشگری، معدنی و کشاورزی در این خطه از میهن اسلامی است تا سرمایه‌گذاران با علاقمندی و رغبت بیشتر در این منطقه حاضر باشند.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول