اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استانداری اردبیل:

نگاه محلی به توسعه گردشگری در سرعین آفت است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری اردبیل گفت: هرگونه نگاه محلی و منطقه‌ای به صنعت توریسم و گردشگری شهرستان سرعین بزرگ‌ترین آفت در این حوزه به شمار می‌رود.

نگاه محلی به توسعه گردشگری در سرعین آفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی عصر امروز در جلسه برنامه‌ریزی توسعه شهرستان سرعین اظهار داشت: ما بیش از هر زمان دیگر امروز به تقویت صنعت توریسم و گردشگری نیاز داریم چرا که معتقدیم تکیه بر این صنعت می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی، تولید ثروت و تولید اشتغال در این استان را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه سرعین باید با دید ملی و حتی فراملی و بین‌المللی مدیریت شود، تصریح کرد: ما تا زمانی که نتوانیم سرمایه‌های اعتلا و ارتقای شاخص گردشگری و صنعت توریسم را تقویت کنیم، قادر نیستیم مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کرده و یک تعادل حقیقی در توسعه همه‌جانبه را فراهم آوریم.

عاملی شهرت جهانی و بین‌المللی سرعین را به عنوان قطب ممتاز گردشگری در کشور و خاورمیانه یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما سرمایه‌های ملی را باید قدر بدانیم و اجازه ندهیم عده‌ای با نگرش‌ها و باورهای مقطعی و زودگذر در پیشبرد آن ظلم روا دارند.

این مسئول ارتقا و اعتلای جایگاه سرعین را امری ضروری و حیاتی دانست و اضافه کرد: شهر سرعین شهر هزار نقش و نگار در جذب گردشگران و اهالی سفر و دیدن مکان‌ها و جاذبه‌های تفریحی و توریستی است که از تک تک این ظرفیت‌ها باید استفاده حقیقی کرد.

وی تهیه طرح جامع مدیریت و توسعه سرعین را ضروری خواند و بیان کرد: این طرح باید با راهبردهای لازم برای ایجاد زیرساخت‌های کافی در افق توسعه این شهر تهیه شود چرا که یقین داریم تا 10 سال آینده تعداد ورود گردشگر به سرعین دو برابر وضعیت فعلی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری اردبیل یادآور شد: در جلسه‌ای که اخیراً در قالب توسعه زیرساخت‌های گردشگری سرعین داشتیم مجوز لازم برای مطالعات و تدوین برنامه جامع به عنوان یک شهر نمونه گردشگری کسب شد که انتظار داریم به سرعت زیرساخت‌ها و سیاست‌گذاری‌های اصولی در این زمینه طراحی و تدوین شود.

به گزارش فارس، همچنین در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان خلخال بر تقویت و توسعه زیرساخت‌های شهرستان خلخال به ویژه در حوزه ارتباطات تاکید شد و رئیس شرکت مخابرات این شهرستان از توسعه و تقویت زیرساخت‌های تلفن ثابت و همراه در روستاها و مناطق دورافتاده این شهرستان خبر داد.

حمید بابایی گفت: ‌با اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های تلفن بی‌سیم روستایی در آینده همه روستاهای این شهرستان از خدمات این سیستم بهره‌مند می‌شوند.

وی با اعلام اینکه 24 روستای این شهرستان مجهز به این امکانات هستند، افزود: در سیستم بی‌سیم دیگر نیازی به شبکه کابل هوایی یا زمینی و مشکلات ناشی از پوسیدگی و پارگی سیم‌ها نمی‌باشد و اهالی می‌توانند به راحتی ارتباط تلفنی برقرار کنند.

بابایی با اعلام اینکه 120 هزار مشترک تلفن ثابت، سیار و اینترنت در سطح مناطق جنوب استان از خدمات شبکه مخابرات بهره‌مند هستند، تصریح کرد: در پنج روستای خلخال اینترنت پرسرعت راه‌اندازی می‌شود و مردم می‌توانند از طریق دفاتر آی‌سی‌تی از خدمات مورد نظر استفاده کنند.

رئیس شرکت مخابرات شهرستان خلخال به تقویت آنتن‌دهی تلفن همراه در این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: 20 پروژه سایت تلفن همراه و بی‌تی‌اس در مناطق روستایی با رقم اعتباری پنج میلیارد و 200 میلیون تومان اجرایی و عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول