اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان ‌بازرسی کل کشور:

مدرک‌گرایی آفت جامعه است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مدرک‌گرایی آفت جامعه است، گفت: باید دست‌اندرکاران دانشگاه‌ها فرهنگ ارتقای سطح علمی جامعه و دانشجویان را جایگزین مدرک‌گرایی کنند.

مدرک‌گرایی آفت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس مومن‌آبادی ‌ظهر امروز در دیدار رئیس و چند تن از مدیران دانشگاه هرمزگان ضمن قدردانی از زحمات انجام شده در این دیدار اظهار داشت: خروجی مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها باید مسیر توسعه و سازندگی علمی کشور را تقویت و تسریع کند و این هدف زمانی عملی می‌شود که سطح علمی و جایگاه دانشگاه هرمزگان ارتقا‌ یابد.

وی با اشاره به ایجاد رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز استان، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان دوران توسعه را طی می‌کند و نیاز است رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز استان انتخاب شود و اگر در رشته‌ای فارغ‌التحصیل بیش از نیاز داریم آن را متوقف و رشته‌های جدیدی را جایگزین کنیم.

مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: نیروهایی باید در دانشگاه‌های هرمزگان تربیت شوند که نیاز استان را برآورده کنند.

وی تصریح کرد: تربیت و پرورش نیروهای متخصص از وظایف اصلی مراکز آموزش عالی و به ویژه دانشگاه هرمزگان است و باید در این راه بیش از گذشته تلاش شود.

این مسئول با بیان اینکه مدرک‌گرایی آفت جامعه است، یادآور شد: باید دست‌اندرکاران دانشگاه‌ها فرهنگ ارتقاء سطح علمی جامعه و دانشجویان را جایگزین مدرک‌گرایی کنند.

مومن‌آبادی تحقق این شرایط را مستلزم فراهم کردن حداقل امکانات آموزشی و رفاهی برای دانشجویان و اساتید دانشگاه دانست و گفت: استفاده از فضاهای مناسب آموزشی، اداری و خوابگاه و نیز امکانات رفاهی و معیشتی  مناسب و ایجاد فضای با نشاط می‌تواند زمینه رسیدن به این هدف را فراهم کند.

بازرس کل استان هرمزگان با انتقاد از مکان‌یابی دانشگاه هرمزگان به دلیل بعد مسافت تا شهر بندرعباس افزود: اگر این مرکز دانشگاهی در محدوده شهر یا حداقل در ساحل شرقی بندرعباس احداث می‌شد مشکلات امروزی به حداقل می‌رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: باید تلاش شود تا بخش خصوصی در ساخت خوابگاه و مراکز خدماتی و تفریحی در جنب دانشگاه هرمزگان سرمایه‌گذاری کند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول