اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

همکاری و همراهی مردم با گروه‌های فعال بازسازی در مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی بر همکاری بیشتر مردم با گروه‌های فعال بازسازی در مناطق زلزله‌زده تاکید کرد و گفت: در بسیاری از روستاها خوشبختانه مردم مشارکت خوبی دارند اما در برخی مناطق همراهی آن طور که لازم است، نیست.

همکاری و همراهی مردم با گروه‌های فعال بازسازی در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی پیش‌ازظهر امروز در بازدید از روستاهای مناطق زلزله‌زده روستای شهرک پایین از توابع هریس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بازسازی روستاهای این مناطق کار بسیار بزرگی است که در سال‌های گذشته به علت کوتاهی و بی‌توجهی مورد غفلت واقع شده و اکنون بار سنگین این کار بزرگ بر دوش دولت است.

وی افزود: در بسیاری از روستاها خوشبختانه مردم مشارکت خوبی دارند اما در برخی مناطق احساس می‌شود همراهی مردم آن طور که لازم است، نیست.

علیرضابیگی اضافه کرد: در برخی مناطق هم مشکلات اجتماعی از قبیل تعیین محدوده خانه‌های مسکونی و موضوع جابه‌جایی روستاها موجب کندی بازسازی می‌شود.

وی تصریح کرد: این موارد باید هر چه سریع‌تر حل شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از دستگاه‌های خدمات‌رسان که مدیران کل آنها در این بازدید حضور داشتند خواست بدون کمترین وقفه انشعابات خانه‌های بازسازی شده را تامین کنند.

علیرضابیگی از مردم نیز خواست تا زمان آماده شدن خانه‌های دائمی، زندگی خود را از چادرها به کانکس‌های دایر شده اسکان موقت منتقل کنند.

اتمام بتن‌ریزی سقف 4 هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان

استاندار آذربایجان‌شرقی از اتمام عملیات بتن‌ریزی سقف 4 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده استان خبر داد.

 علیرضابیگی افزود: تاکنون برای 18هزار و 603 واحد در مناطق زلزله‌زده پرونده بازسازی تشکیل شده و تا امروز پی‌کنی 14 هزار و 805 واحد و اسکلت‌بندی 7 هزار و 974 واحد نیز به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: بیش از 3 هزار و 890 واحد نیز در مرحله دیوارچینی است که به زودی به صاحبان آنها تحویل داده خواهد شد.

علیرضابیگی آمار بازسازی مناطق زلزله‌زده را این طور ادامه داد: از مجموع واحدهای آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده، بیش از 13 هزار و 100 واحد در مرحله آرماتوربندی و بیش از 11 هزار واحد در مرحله بتن‌ریزی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: تمام تلاش سازمان‌های ذیربط از جمله جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر این محور استوار شده تا آغاز فصل سرما، ساخت واحدهای دامی آسیب‌دیده، نهایی شده و از افزایش خسارت احتمالی جلوگیری شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی را در این بازدید معاون عمرانی استاندار، رئیس جهادکشاورزی استان، مدیرعامل شرکت گاز استان، معاون توزیع برق، مدیرکل کمیته امداد، بحران و بازرس ویژه استاندار در مناطق زلزله‌زده از روستاهای شهرک پایین، عبدل جبار و جیغناب از توابع شهرستان هریس همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول