اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش کهنوج:

بزرگداشت شهدای دانش‌آموز فرهنگ بسیج را نشر می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش کهنوج گفت: زنده نگه داشتن یاد و بزرگداشت شهدای دانش‌آموز برای تعلیم و تربیت به ویژه نشر فرهنگ بسیج و ایثار و شهادت نقش بسیار سازنده‌ای دارد.

بزرگداشت شهدای دانش‌آموز فرهنگ بسیج را نشر می‌دهد

محمود دیناری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: یکی از حوادثی که در طول انقلاب مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است و توسط دانش‌آموزان رقم خورد، راهپیمایی و شهادت در جریان انقلاب و دفاع مقدس و حادثه 13 آبان سال 58 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود.

وی افزود: یکی دیگر از رشادت‌هایی که دانش‌آموزان آفریدند، حضور آنها در جبهه‌های جنگ و دفاع مقدس بود و الگوهای بسیار ارزنده‌ای در همین دفاع مقدس به جامعه دانش‌آموزی معرفی شد.

دیناری تصریح کرد: الگوهایی نظیر شهید فهمیده و شهید بهنام محمدی و 36 هزار شهید دانش‌آموز دیگر که زنده نگهداشتن یاد و بزرگداشت یادواره این شهدا برای تعلیم و تربیت به ویژه نشر فرهنگ بسیج و فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسیار سازنده‌ای دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کهنوج ابراز داشت: هر چه یاد و خاطره شهدا و وصیت شهدا در بین دانش‌آموزان زنده و از آنها الگوبرداری شود، قطعا این الگوها می‌تواند در زندگی دانش‌آموزان تأثیر بسیار زیادی بگذارد و وظیفه ما این است که در این زمینه‌ها بیش از پیش قدم برداریم و تلاش بیشتری کنیم.

بیان خاطرات و زندگینامه شهدا در مدارس

عطا ناوکی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهنوج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ما می‌دانیم که روز 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی به فرموده امام راحل یک انقلاب بود و ما می‌توانیم آن را یک انقلاب دوم تعبیر کنیم.

وی افزود: برای گرامیداشت یاد و خاطره همه کسانی که در این راه شربت شیرین شهادت را نوش جان کردند ما هر ساله در 13 آبان با برگزاری یادواره‌ها و با بیان خاطرات و زندگی‌نامه شهدا در مدارس هر ساله برنامه‌هایی را اجرا می‌کنیم.

ناوکی ابراز داشت: اگر ما وصیت‌های این شهدا را بخوانیم متوجه می‌شویم که همه آنان ما را به اطاعت از ولایت سفارش کرده‌اند و امیدواریم در راستای این تفکر و اندیشه بلند دانش‌آموزان گام برداریم. 

انتهای پیام/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول