اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه هفته بسیج دانش‌آموزی

بسیج در پهنای فلات ایران عاشقانه در حرکت است

خبرگزاری فارس: امروز روزی است که با نام بسیج دانش‌آموزی گره خورده، دانش‌آموزانی که عاشقانه در پهنای وسیع فلات ایران برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلام در حرکت هستند.

بسیج در پهنای فلات ایران عاشقانه در حرکت است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، دختران و پسران این مرز و بوم با عشق به ولایت و رسیدن به مقام بسیجی مخلص، عاشقانه در گوشه گوشه‌ فلات ایران برای رسیدن به آنچه که با نام ارزش بسیج پیوند خورده در جوش و خروش هستند.

شاید کسانی باشند در این دنیای پهناور که به دنبال خاموش کردن نام و حرکت این دانش‌آموزان دلیر باشند اما تا زمانی که حسین فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها در یاد و خاطره نسل سوم و چهارم انقلاب حک شده‌اند هیچ دشمنی نمی‌تواند در مقابل عظمت حرکت بسیجی قد علم کند.

بسیجی برای دانش‌آموزان و نوجوانان امروزی تنها یک اسم و عنوان نیست یک ارزش و طنین قلبی است که با انعکاس انرژی ولایت به روح و جان نوجوانان و دانش‌آموزان ایران اسلامی آنان را در مقابل هر نوع هجمه‌ای بیمه می‌کند.

استعاره و معنا، نثر و شعر، عکس و فیلم، پوستر و یادمان، همایش و گردهمایی راهی برای انعکاس معنا، مفهوم، عشق و فرهنگ بسیجی باشد اما عشق و عظمت را باید در نگاه و حرکت نوجوانانی دید که با شوری بی‌پایان، منظم و استوار در صفوف دلدادگی و عشق حضور پیدا کرده و آماده خلق حماسه‌های جدیدی در تاریخ دنیای معاصر هستند.

بیش از دو هزار دانش‌آموزان بسیجی آبادان نیز هم‌صدا و هم‌پیمان با یاران خود در سراسر ایران صبح امروز با حضور در پایگاه ناحیه مقاومت بسیج منطقه صبحگاه مشترک نیروهای بسیجی دختر و پسر شهرستان را برگزار کردند.

در این مراسم دانش‌آموزان آبادانی با سر دادن شعارهای الله اکبر، جانم فدای رهبر، مرگ بر آمریکا، خواندن سرود ملی، ادای احترام به 400 شهید دانش‌آموزی آبادان و رژه این روز را گرامی داشتند.

*پیروزی در گرو ایستادگی است

جانباز 70 درصدی جنگ تحمیلی با حضور در این مراسم و در جمع دانش‌آموزان بسیجی آبادان اظهار کرد: رمز پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی ایستادگی و مقاومت بود.

وی افزود: پیروزی امروز ما در مقابل هجمه‌های مختلف کشورهای استکباری در گرو ایستادگی و مقاومت است زیرا هر ملتی ایستاده‌تر باشد پیروز میدان‌های نبرد است.

این جانباز 70 درصدی جبهه‌های جنگ تحمیلی ادامه داد: هر زمان که تفرقه و دوگانگی در بین افراد یک جامعه حاکم شود باید انتظار هرگونه هجمه‌ای از سوی دشمنان را داشت.

وی با اشاره به وحدت و یکپارچگی بین همه آحاد جامعه گفت: وحدت و یگانگی سبب نزول برکت و رحمت خداوندی برای یک کشور و افراد آن جامعه می‌شود.

*13 هزار دانش‌آموز بسیجی در آبادان فعال هستند

در ادامه این مراسم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان با حضور در جمع دانش‌‌آموزان بسیجی آبادان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 13 هزار بسیجی دانش‌آموز آبادانی در 172 واحد بسیج مشغول فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و برنامه‌های متناسب با قشر دانش‌آموزی در شهرستان هستند.

وی افزود: بسیج دانش‌آموزی شهرستان آبادان، امروزه یکی از موفق‌ترین حوزه‌های ناحیه در سطح شهرستان و استان خوزستان است که در برنامه‌ها و همایش‌های مختلف بسیج حضوری چشمگیر دارند.

بسیج را حسین فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌هایی معنا کردند که دانسته با شور و عظمت ولایی خود در جبهه‌‌های جنگ حق علیه باطل حاضر شده و چشمان خود را بر روی هر آنچه لذت دنیوی است برای رسیدن به عشق الهی بستند.

36 هزار شهید دانش‌آموزی نمادی برای آن دلدادگی است که امروز تنها در تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی ثبت نشده تا نشانی برای آیندگان باشد بلکه در دل و جان نسل سوم و چهارمی ثبت شده که شاید جنگ را لمس نکرده‌اند اما ارزش‌ها را خوب به ورطه جان و فکر خویش وارد کرده‌اند.

آبادان برای رسیدن به استقلال و آزادی خود شهیدان کوچک اما شیرمردانی دلیر چون منصور کارکوب‌زاده را راهی میدان کرد تا شاید دشمنان بدانند تاریخ ایران برای ثبت‌نام شیرمردانش و مقابله با دشمنانش تنها نیست.

این صبحگاه مشترک دانش‌آموزان بسیجی آبادان هم گذشت......اما آنچه که همچنان ادامه دارد فرهنگ و ارزش‌های بسیجی است که در دل و جان تک تک نوجوانان ایران زمین ثبت شده است.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول