اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

وحوش منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم سرشماری شدند

خبرگزاری فارس: رئیس محیط زیست شهرستان دشتستان از برگزاری نخستین سرشماری وحوش در منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم در شهرستان دشتستان خبر داد.

وحوش منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم سرشماری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان ثابت جوکار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توجه به محیط زیست و حفاظت از منابع طبیعی امری بسیار مهم و ارزشمند است و اداره محیط زیست دشتستان با همه توان در این مسیر تلاش می‌کند.

وی افزود: حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری در این شهرستان با همکاری مردم انجام شده و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس محیط زیست شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: پس از احداث پاسگاه محیط‌‌بانی در بـــخش بوشکان و حضور پر رنگ ماموران و بررسی‌های لازم و شناسایی گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه، در سال 1389 به عنوان منطـــقه شـکار ممــنوع بـــه سازمــان حفاظـــت محیط زیست پیشنهاد داده شد که در سال 1390 مورد تصویب شـــــورای عــالی حفاظت از محیط زیست قرار گرفت.

جوکار از برگزاری نخستین سرشماری وحوش در منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم خبر داد و اذعان داشت: منطقه فوق حدود 45 هزار هکتار وسعت دارد این منطقه با دارا بودن رودخانه دائمی باهوش و تعداد زیادی چشمه و پـــوشش گیاهـی مطلوب از اهمیت زیستگاهی بسیار بالایی برخوردار اسـت.

وی بیان کرد: پس از مــدت سه سـال حفاظـت توسط ماموران یگان حفاظت پاسگاه محیط‌بانی شهید محمدی بخش بوشکان در هفته جاری بـــرای نخستین بــار سرشمـــــاری وحوش منطقه آغاز شد.

این مسئول افزود: بر اساس نتایج این سرشماری، تعداد کل بز 76 رأس و تعداد 22 رأس قــــوچ و میش و تعداد دیگری از گونـــــــه‌های جانوری از قبیل خوک وحش، کفتـار، خــرگوش، روباه، گربه وحشی در منطقه دیده شده است.

جوکار گفت: ضمنا گونه قوچ و میش از گونه‌های حمایت شده بوده که از نظر حفاظت بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول