اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان اعلام کرد

خسارت شدید طوفان ‌به تاج و جوانه انتهایی نخیلات دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی گفت: طوفان هفته گذشته بیشترین خسارت را به تاج و جوانه انتهایی نخیلات وارد کرده است که باعث لطمه شدید به روند رشد سبزینه‌ای و جلوگیری از ثمردهی می‌شود.

خسارت شدید طوفان ‌به تاج و جوانه انتهایی نخیلات دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حسین قیصری ظهر امروز در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی دشتستان اظهار داشت: کشاورزی یکی از شاخصه‌های اساسی دشتستان است و باید با برنامه‌ریزی صحیح و کارآمد از این پتانسیل برای پیشرفت و توسعه شهرستان دشتستان بهره ببریم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: نخلداری و فعالیت در عرصه زراعت از مهم‌ترین بخش‌هایی است که عمده فعالیت کشاورزی دشتستان در این زمینه صورت می‌پذیرد و تمام توان خود را برای توسعه زیرساخت‌های مربوط به این فعالیت به‌کار گرفته‌ایم.

قیصری با اشاره به ضرورت رسیدگی بیشتر به نخیلات دشتستان بیان داشت: بر اساس آمار 4.5 میلیون اصله نخل در نقاط مختلف شهرستان دشتستان وجود دارد و تلاش برای بهبود وضعیت نخلداران و رفع نیازهای ایشان از مسائل مهمی است که در توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان تاثیر بالایی دارد.

وی اضافه کرد: طوفانی که هفته گذشته در استان بوشهر شاهد آن بودیم خسارات زیادی به نخیلات شهرستان دشتستان وارد کرده است.

این مسئول اذعان داشت: انتظار می‌رود نخلداران دشتستانی باغداران هر چه زودتر عملیات بازسازی و ترمیم این نخیلات را انجام دهند و به این شکل از صنعت کشاورزی دشتستان صیانت و حراست کنند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان عنوان کرد: بیشترین خسارت از ناحیه تاج و جوانه انتهایی نخیلات است که باعث لطمه شدید به روند رشد سبزینه‌ای و جلوگیری از ثمردهی می‌شود.

قیصری با اشاره به انجام عملیات ارزیابی خسارت توسط بخش تخصصی باغبانی جهاد کشاورزی دشتستان ابراز داشت: بخش تخصصی باغبانی پس از بازدیدهای به عمل آمده از نخلستان‌ها، هم‌اکنون مشغول آنالیز خسارت وارده به نخیلات و تنظیم گزارش و ارسال آن به ستاد بحران شهرستان و استان بوشهر هستند.

وی ادامه داد: تغذیه به وسیله کودهای شیمیایی اوره، پتاس و فسفات آمونیوم، آبیاری سریع در چند مرحله، استفاده از قارچ‌کش اکسی کلرور مس که دارای خاصیت چند منظوره است به صورت محلول پاشی در تاج نخیلات به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های قارچی، توصیه‌های فنی کارشناسان حفظ نباتات و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان تاکید کرد: باغداران باید برای جبران آسیب وارده به نخیلات ناشی از طوفان هفته گذشته و بازگشت ثمردهی و از بین نرفتن نخل‌ها به توصیه‌های کارشناسان عمل کنند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول