اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

روش تربیتی والدین در تقویت عادت کودکان به مطالعه تأثیرگذار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: روش تربیتی و آموزش والدین و طرز تفکر والدین نسبت به مطالعه و کتابخوانی از عوامل موثر در تقویت عادت کودکان به مطالعه است.

روش تربیتی والدین در تقویت عادت کودکان به مطالعه تأثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی ظهر امروز در دیدار با مسئولان کتابخانه‌های مشارکتی این استان، اظهار داشت: کتابداران کتابخانه‌ها نقش موثری در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دارند.

وی با تأکید بر اینکه کتابداران با تدابیر و روش‌های خلاقانه می‌توانند فعالیت‌های کتابخوانی را توسعه بخشند، گفت: اگر کتابداران کتابخانه‌ها از حیث حرفه کتابدارای و کسب علم و دانش بهره کافی داشته باشند نقش سازنده‌ای در جذب افراد به کتابخوانی و ارتقای علم و فرهنگ جامعه خواهند داشت.

صادقی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در باره ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، افزود: تمامی دستگاه‌های فرهنگی نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی مسئولند و باید با تدابیر لازم نسبت به این مهم اهتمام ورزند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ مطالعه را باید از کودکان در محیط خانواده شروع کنیم، گفت: محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزش والدین و طرز تفکر والدین نسبت به مطالعه و کتابخوانی از عوامل موثر در تقویت عادت کودکان به مطالعه است.

وی مشکلات کتابخانه را در کمبود تجهیزات و ارسال منابع تخصصی برشمرد و گفت: برنامه‌های اداره کل در راستای رفع مشکلات و نواقص موجود و رسیدن به استانداردهای مطلوب است که با همکاری نهاد کتابخانه‌های کشور نسبت به تامین تجهیزات، غنی کردن منابع کتابخانه و توسعه فضاهای مناسب مطالعه در کتابخانه‌ها اقدام خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه تحصیل علم و دانش در هر عصری و برای هر فردی از ضروریات است، ابراز داشت: باید دولت، نهایت تلاش خود را برای ترویج فرهنگ مطالعه و به خصوص فراهم آوردن امکانات لازم برای دستیابی به این هدف را فراهم آورد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول