اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 92 انجام می‎شود

مطالعه و اجرای شبکه جمع‎آوری فاضلاب 4 شهر استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: مطالعات جامع و اجرای شبکه جمع‎آوری فاضلاب شهرهای عالیشهر، چغادک، کنگان و دیر تا پایان سال 92 انجام می‎شود.

مطالعه و اجرای شبکه جمع‎آوری فاضلاب 4 شهر استان بوشهر

محسن درفشان امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: پس از اجرای شبکه جمع‎آوری فاضلاب برای این چهار شهر این طرح در همه شهرهای استان بوشهر اجرا خواهد شد.

وی افزود: همچنین مطالعات جامع خطوط انتقال آب استان، تجهیز ویدئو متری و بهسازی چاه‎های موجود و حفر چاه‎های جدید و عملیات نصب، راه‎اندازی و بهره‎برداری از کارخانه‎های آب شیرین‎کن در نوار ساحلی شهرهای استان، نوسازی شبکه توزیع در شهرهای استان در دستور کار قرار گرفته است.

درفشان ادامه داد: بازسازی کامل خط انتقال آب شهر بوشهر حد فاصل آب طویل تا شهر بوشهر به طول 40 کیلومتر، اجرای خط انتقال مخزن 10 هزار متر مکعبی دیر به طول 17 کیلومتر، اجرای خط انتقال برازجان ـ گناوه و اجرای سامانه‎های خودکنترلی و اسکادا (تله متری و تله کنترل) که مطالعات آنها به پایان رسیده است از جمله برنامه‎های این شرکت به منظور رفع مشکل کم‎آبی در استان بوشهر است.  

وی احداث خط انتقال مخزن 10 هزار مترمکعبی جدید کنگان و احداث 2 مخزن 2 هزار مترمکعبی ذخیره بوشهر، 15 هزار مترمکعبی خورموج، 5 هزار مترمکعبی چغادک، 5 هزار مترمکعبی جم، 10 هزار مترمکعبی دالکی و وحدتیه، 5 هزار مترمکعبی بندرریگ و 5 هزار مترمکعبی ذخیره کاکی را از دیگر برنامه‎های این شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره منابع تامین آب استان یادآور شد: حجم ذخیره آب سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد که بخش عمده‎ای از آب مورد نیاز استان از طریق خط آبرسانی این سد تامین می‌شود 580 میلیون مترمکعب است.

درفشان تاکید کرد: چاه‎های سربالش کازرون یکی دیگر از این منابع است که هم‌اکنون 19 حلقه چاه در سرویس است و به دلیل ادامه روند کاهش سطح آب چاه‎ها، سه حلقه چاه از مدار خارج شده است که ادامه این روند موجب کاهش تعداد چاه‎های فعال و در نتیجه کاهش دبی آب ورودی به استان خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به برداشت آب از رودخانه شاپور کازرون در فصل زراعی آینده و ادامه خشکسالی، پیش‎بینی می‏شود میزان آبگیری تصفیه‌خانه بوشیگان از رودخانه یاد شده به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول