اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی خبر داد

تسهیلات 19 میلیون یورویی برای توسعه شبکه فاضلاب خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از اختصاص 19 میلیون یورو تسهیلات از بانک اکو برای توسعه شبکه فاضلاب استان خبر داد.

تسهیلات 19 میلیون یورویی برای توسعه شبکه فاضلاب خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید مجتبی عراقی‌زاده صبح امروز در جمع اعضای شورای اسلامی خراسان جنوبی اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان را در امر پیشگیری از هدررفت آب تاثیرگذار دانست.

وی اظهار کرد: با تلاش‌های فراوان در شش ماه نخست سال جاری توانستیم هدر رفت آب را از 33 درصد کاهش دهیم که این رقم از متوسط نرم کشوری پایین‌تر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: مطالعات برای احداث تصفیه‌خانه بیرجند در سال 74 و با در نظر گرفتن شرایط آن زمان انجام شده اما بخش زیادی از بوی نامطبوع تصفیه‌خانه ناشی از پسابی است که در انتهای خط تصفیه باید هدایت شود.

عراقی‌زاده هدایت پساب ناشی از تصفیه فاضلاب را از جمله ماموریت‌های شرکت آب منطقه‌ای دانست و افزود: امید است با استفاده بهینه از این پساب‌ها از بوی نامطبوع منطقه کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه برای گسترش شبکه فاضلاب و همچنین احداث تصفیه‌خانه‌های جدید در سطح استان باید از تسهیلات بانکی استفاده کرد، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی دولتمردان کشور و بانک اکو، استان خراسان جنوبی به عنوان دومین استان در کشور از تسهیلات 19 میلیون یورویی این بانک برای کمک به محیط زیست در سال 2013 استفاده می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی کمبود اعتبارات در بخش فاضلاب را از جمله مشکلات پیش روی این مجموعه دانست و یادآور شد: امید است ادارات و دستگاه‌های اجرایی ما را در وصول مطالبات یک ‌میلیارد و 200 میلیون تومانی یاری کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول