اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آبفای آبادان:

سالن‌های غذاخوری آبادان، فاضلاب را آلوده می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آبفا آبادان گفت: 115 سالن غذاخوری در سطح شهر آبادان 500 متر از شعاع فاضلاب منطقه را آلوده می‌کنند.

سالن‌های غذاخوری آبادان، فاضلاب را آلوده می‌کنند

مهراب قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: 115 سالن غذاخوری به سبب خروجی فاضلاب آمیخته با چربی‌‌های مختلف، 500 متر از شعاع فاضلاب آبادان را آلوده می‌کنند.

وی افزود: سالن‌های غذاخوری، آشپزخانه‌ها و رستوران‌های شهرستان موظف هستند با استفاده از فیلترهای جداسازی فاضلاب در محل‌های لازم از ورود فاضلاب‌های همراه با چربی در سیستم شبکه فاضلاب شهری و آلوده شدن 500 متر از شبکه جلوگیری کنند.

رئیس اداره آبفای آبادان در ادامه با اشاره به شکستگی‌های لوله آب در خط 600 و خطوط مربوطه بیان داشت: حدود 585 مورد شکستگی لوله آب در خط 600 و دیگر خطوط نزدیک به این خط رفع و مشکلات خطوط لوله آب مشترکین منطقه بعد از 13 سال مهار شد.

وی اضافه کرد: بعد از دو ساعت قطعی در شبکه آب مناطق حوالی لوله خط 600 تعمیرات خطوط فوق انجام شده و مشکلات قطعی آب این منطقه بعد از 13 سال مهار شده است.

قنبری ادامه داد:‌ رفع شکستگی خطوط لوله 600 از هدر رفت 10 هزار متر مکعب آب در شبانه روز برای این خطوط جلوگیری کرده و شکستگی‌ها به طور کامل رفع شده است.

وی با اشاره به دیگر خطوطی که با مشکلات مشابه روبرو بودند گفت: تمام شکستگی‌های خطوط آب در مناطق مرکزی آبادان رفع و مهار شده است.

رئیس اداره آبفای آبادان افزود: لوله فلزی آب منطقه ایستگاه هفت که در طول 200 متر و قطر 300 متر بود طی 10 روز با لوله پلی‌اتیلن جایگزین شده و با این تعویض در خطوط لوله فشار آب مناطق مختلف کوی قدس مناسب شده است.

وی با اشاره به مشکلات رفع شده در خطوط فاضلاب شهرستان آبادان گفت: در همین راستا برای رفع مشکلات فاضلاب شهرستان، سه دستگاه جنتکس(لجن‌کش) را برای رفع گرفتگی هزار و 550 مورد گرفتگی فاضلاب تأمین کردیم.

قنبری در پایان گفت: همچنین تلمبخانه منطقه شطیط را از یک لیفت به دو لیفت‌ فاضلاب ارتقا داده تا با استفاده از یک دستگاه پمپ زاپاس در مواقع بارندگی از تجمع آب‌های سطحی در منطقه شطیط آبادان جلوگیری شود.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول