اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان:

پیشرفت‌های تسلیحاتی ایران از برکت تحریم‌هاست

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امروز به برکت تحریم‌ها ما در زمینه تولید سلاح به جایگاه مطلوبی در جهان دست یافته‌ایم.

پیشرفت‌های تسلیحاتی ایران از برکت تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی مختارآبادی پیش از ظهر امروز در آیین مانور پدافند غیر عامل در محل دبیرستان پسرانه شهدا 10 کرمان اظهار داشت: روز هشتم آبان ماه یادآور خاطره به یادماندنی و جاودان شهادت دانش‌آموز شهید محمدحسین فهمیده است.

وی بیان کرد: شهید فهمیده بنا به فرمایش امام خمینی (ره) رهبر ما است، زیرا وی با بستن نارنج به خود و انهدام تانک دشمن از پیشروی بعثی‌ها به خاک ایران جلوگیری کرد.

مختارآبادی با اشاره به اینکه ما الگوهای بسیاری مانند شهید فهمیده د راستان کرمان داریم، ابراز داشت: شهید علی عرب نوجوان 13 ساله از زرند نیز یکی از این الگوهاست که رشادت و ایثارگری‌های بسیاری از خود نشان داد.

وی با بیان اینکه دو نوع دفاع در برابر دشمن وجود دارد، عنوان کرد: دفاع مقدس یک نوع دفاع مسلحانه بود که در آن رزمندگان ما با دست خالی اما با دل‌هایی مملو از ایمان در برابر سلاح‌های مدرن دشمن ایستادگی کردند.

مختارآبادی اذعان داشت: امروز به برکت تحریم‌ها ما در زمینه تولید سلاح به جایگاه مطلوبی در جهان دست یافته‌ایم در حالی که در دوران دفاع مقدس حتی توان تولید سیم خاردار را هم نداشتیم.

این مسئول با اشاره به بحث دفاع غیرمسلحانه یا دفاع غیر عامل بیان داشت: در این دفاع دشمن به صورت مستقیم دیده نمی‌شود اما باید آمادگی لازم برای شناسایی ترفندها و تهدیدها وجود داشته باشد.

مختارآبادی اذعان داشت: دشمن از راه پشت‌بام و از طریق آنتن‌های ماهواره و همچنین اینترنت به داخل خانه‌های ما وارد شده است و ما باید برای تهدیدها و آسیب‌های دشمن به صورت غیرمسلحانه آمادگی داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان  با بیان اینکه ساخت بعضی از خانه‌ها اسلامی نیست، تصریح کرد: ما باید در سازه‌ها نیز پدافند غیر عامل را رعایت کنیم.

مختارآبادی بصیرت و معرفت را بزرگ‌ترین درس بسیج دانش‌آموزی برشمرد و افزود: حضرت قاسم بن حسن در عاشورا از مرگ و دشمن نهراسید و با امام و ولایت بود.

وی بیان داشت: در زمان ما نیز شهید فهمیده‌ها ولایت‌پذیری و معرفت خود را به منصه ظهور رساندند در حالی که بعضی از خواص این بصیرت را نداشتند.

مختارآبادی با اشاره به اینکه ما باید همواره با ولایت باشیم، ابراز داشت: افزایش سطح بصیرت و معرفت و آمادگی در برابر دشمن امری مهم و ضروری است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول