اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان جنوبی

طرح پایش بیماری آنفلو‌انزای پرندگان آغاز شد

خبرگزاری فارس: طرح سراسری پایش بیماری آنفلوانزای پرندگان در خراسان جنوبی آغاز شد.

طرح پایش بیماری آنفلو‌انزای پرندگان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی خراسان جنوبی، معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: این طرح به منظور بررسی سرولوژی بیماری آنفلوانزا در پرندگان بومی و طیور صنعتی در دوره پرورش از اوایل شهریور ماه آغاز و به مدت یک‌ ماه ادامه دارد.

محمود قربان‌زاده با بیان اینکه این طرح به صورت همزمان در شهرستان‌های استان آغاز شده، تصریح کرد: در طرح مذکور طیور بومی و صنعتی از نظر دو سویه بیماری آنفلو‌انزای فوق حاد طیور مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند.

وی افزود: در این طرح از 23 واحد روستایی و هفت واحد طیور صنعتی اعم از مزارع مرغ  تخم‌گذار، گوشتی، مرغ مادر، شتر مرغ، بوقلمون، بلدرچین، کبک و طیور بومی و روستایی منطقه حدود یک‌هزار و 300 نمونه‌گیری شده و برای انجام آزمایشات به آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی ارسال می‌شود.

معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: سرعت بالای انتشار بیماری آنفولانزا در جمعیت پرندگان با توجه به مهاجرت پرندگان وحشی از یک منطقه به منطقه دیگر، به فعالیت بیش از 710 واحد مرغداری در استان می‌رسد و کنترل این بیماری در حفظ  صنعت پرورش طیور، افزایش تولید و رونق اقتصادی استان حائز اهمیت دانست.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول