اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان:

سیستم‌های پایش آلایندگی کنونی کارآیی لازم را ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: سیستم‌های پایش آلایندگی موجود در واحدهای صنعتی کشور کارآیی لازم را ندارند و از همین رو این واحدها باید به سمت نصب سیستم‌های پایش لحظه‌ای و برخط بروند.

سیستم‌های پایش آلایندگی کنونی کارآیی لازم را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجید وفادار عصر امروز در نشست ضرورت اجرایی شدن ماده قانونی بند «ب» ماده 192 که بخش نخست آن به ضرورت اجرایی شدن ماده 192 و بخش دوم به بررسی مشکلات اجرایی شدن این بند قانونی اختصاص یافت، در مورد اهمیت و ضرورت اجرای این ماده قانونی که در خصوص نصب و راه‌اندازی سیستم‌های آنلاین و برخط در واحدهای صنعتی و خدماتی است، تاکید کرد.

وی ادامه داد: با توجه به کارایی پایین سیستم‌های پایش کنونی و به منظور قدرت و اثربخشی برنامه‌های کوتاه‌ مدت و بلند مدت نظارتی محیط زیست، پالایش و تعیین روند تغییرات غلظت آلاینده‌های زیست‌محیطی پایش لحظه‌ای پیشنهاد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر 267 ایستگاه ثابت سنجش آلاینده‌های محیطی در کل کشور نصب شده است، اظهار داشت: سه ایستگاه از این تعداد در استان هرمزگان مستقر است.

وفادار افزود: 30 واحد صنعتی و خدماتی هرمزگان قابلیت برخورداری و نصب سیستم آنلاین دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه هر صنعت تعریف خاص خود را برای نصب این سیستم‌ها دارد و با توجه به خط تولید خود سیستم نصب و راه‌اندازی می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر دو واحد صنعتی در استان دارای سیستم پایش آنلاین هستند.

وی در ادامه پیرامون، پتانسیل اجرایی این موضوع در استان با توجه به نقشه‌هایGIS  تهیه شده در اداره کل محیط زیست توضیحاتی ارائه و در ادامه اقدامات استان در مورد اجرایی کردن این ماده قانونی را شرح داد.

مهرداد کتال‌محسنی مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست نیز در ادامه به اهمیت این موضوع در برنامه پنج ساله و افق طرح 1404 اشاره کرد و افزود: جایگاه این مبحث در محیط زیست کشور در بحث نظارتی و حاکمیتی جایگاهی مشخص و شفاف است.

محمد متعمد مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و اجرایی استانداری هرمزگان نیز در ادامه به لزوم اهمیت اجرای این موضوع در استان به ویژه در غرب بندرعباس و پیگیری جدی موضوع تاکید کرد.

در این نشست علاوه بر کتال‌محسنی مدیرکل دفتر پایش فراگیر، ضیابری رئیس محیط زیست شرکت ملی گاز ایران، معتمد مدیرکل هماهنگی اقتصادی هرمزگان، وفادار مدیرکل محیط زیست هرمزگان، مدیران HSE واحدهای صنعتی صنایع و شرکت‌های گازی کل کشور نیز حضور داشتند.

این نشست که در نوع خود از نشست‌های مهم در حوزه محیط زیست به شمار می‌رود، به میزبانی شرکت پالایش گاز سرخون و قشم برگزار شد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول