اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر آموزش وزارت آموزش و پرورش‌ خواستار شد

تشویق دانش‌آموزان برای انتخاب رشته علوم انسانی

خبرگزاری فارس: معاون دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش‌ خواستار آگاهی‌بخشی و تشویق دانش‌آموزان برای انتخاب رشته علوم انسانی شد.

تشویق دانش‌آموزان برای انتخاب رشته علوم انسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امین باشی‌زاده صبح امروز در جمع مدیران دبیرستان‌های نمونه دولتی و بزرگ‌سال استان کرمان اظهار داشت: دبیرستان‌های ما باید رشته علوم انسانی را حداقل با یک کلاس‌ درس داشته باشند و توزیع دانش‌آموزان پایه و دوم و سوم متوسطه در رشته‌های تحصیلی باید به این سمت پیش رود.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی برای گرایش دانش‌آموزان به سمت رشته‌ علوم انسانی بیان داشت: ‌اکثر دانش‌آموزان ما به سمت رشته تجربی سوق داده می‌شوند با وجود اینکه پذیرش دانشگاهی در رشته‌های علوم تجربی پایین آمده است.

باشی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر در رشته‌های علوم انسانی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، تصریح کرد: آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان و والدین آنها برای‌ علوم انسانی و آینده روشن این رشته‌ باید در مدارس مورد توجه باشد. 

وی تولید محتوای الکترونیکی را یکی از وظایف اصلی دبیران و دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: دبیران مدارس نمونه دولتی به طور حتمی باید تولید محتوای الکترونیکی داشته باشند و از دانش‌آموزان بخواهند که جواب تمرینات خود را به پست الکترونیکی آنها ارسال کنند.

باشی‌زاده ابراز داشت: تهیه جزوه واحد در بحث دروس اختصاصی توسط دبیران باتجربه و نمونه و ارائه آن در تمام مدارس مدنظر باشد تا نیاز دانش‌آموزان را برآورده کند.

معاون دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش‌ گفت: راه‌اندازی کلاس‌های موضوعی به ویژه دروس تخصصی به دلیل اینکه دانش‌آموزان به صورت علمی به کار می‌پردازند در ثبت اطلاعات کمک زیادی می‌کند. 

باشی‌زاده ابراز داشت: تشکیل انجمن‌های علمی پژوهشی، ایجاد پُرتال مشترک برای مدارس نمونه دولتی،‌ استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی، تشکیل کمیته نظارت بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان و طرح درس مشترک از جمله مواردی است که مدیران باید به آن توجه کنند.

وی بر برگزاری آزمون مشترک میان مدارس نمونه دولتی و سمپاد تاکید کرد و خواستار تدوین برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدارس شد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول