اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مطالعات علوم اسلامی و انسانی دانشگاه تبریز:

تحول در علوم انسانی با تکیه بر مفاهیم قرآنی امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مطالعات علوم اسلامی و انسانی دانشگاه تبریز گفت: تحول در علوم انسانی، اگر بخواهیم از صراط مستقیم خارج نشود تنها با تکیه بر مفاهیم قرآنی امکان‌پذیر می‌شود.

تحول در علوم انسانی با تکیه بر مفاهیم قرآنی امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، عباس عباس‌زاده با بیان اینکه قرآن پاسخگوی تمام نیازهای بشری تا پایان تاریخ است، گفت: در همه امور و مسائل جوامع بشری، انسان می‌تواند به قرآن رجوع کند و از مفاهیم والای آن برخوردار شود و تحول در علوم انسانی، اگر بخواهیم از صراط مستقیم خارج نشود باید با تکیه بر مفاهیم قرآنی همراه باشد.

وی افزود: استفاده از آموزه‌های قرآنی باید با بهره‌مندی از تبیین و اشارات رسول اکرم(ص) و ائمه معصوم(ع)، با تدبر، تفکر و تعمق آدمی باشد، قرآن مطلبی ندارد که با گذشت زمان تناقض‌پذیر باشد و به مثابه دانشمندان که نظرات متفاوت و متناقض ارائه می‌دهند، دچار تناقض‌گویی نیست.

عباس‌زاده با تأکید بر فراگیر بودن علوم قرآنی گفت: با عرضه کردن دریافت‌های بشری بر متن قرآن، می‌توان از انحرافات آدمی جلوگیری کرده و در تصحیح آن کوشید. مفاهیم ارزشمند قرآنی چون فرستاده شده از سوی خداوند متعال است، متکی به علم واسعه الهی می‌باشد که چنین علمی کامل و متقن‌ترین علم در دسترس جوامع بشری است. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول