اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه رازی:

52 درصد گروه‌های آموزشی کرمانشاه علوم انسانی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: بیش از 52 درصد گروه‌های آموزشی در استان کرمانشاه، علوم انسانی هستند.

52 درصد گروه‌های آموزشی کرمانشاه علوم انسانی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدمهدی خدایی در مراسم افتتاح دانشکده مدیریت و حسابداری در جوانرود گفت: با توجه به تلاش، همکاری و همدلی مسئولان و مردم جوانرود امروز شاهد افتتاح دانشکده مدیریت و حسابداری در این شهرستان هستیم و امیدواریم این دانشکده به دانشگاه ارتقا یابد.

خدایی افزود: براساس برنامه آمایش استانی برنامه پنج ساله مدون کرده‌ایم و موظف هستیم آن‌ را متناسب با برنامه‌های کشوری اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش عالی، کاهش آموزش‌های علوم انسانی است که هم‌اکنون بیش از 52 درصد گروه‌های آموزشی در استان کرمانشاه، علوم انسانی هستند.

خدایی اظهار کرد: هم‌اکنون 46 درصد گروه‌های آموزشی در کشور علوم انسانی هستند که بر این اساس به 36 درصد کاهش یابد.

وی بیان داشت: 2 دانشکده در شهرستان‌های استان کرمانشاه تاکنون راه‌اندازی شده است و در شهرستان‌های دیگر از جمله پاوه نیز راه‌اندازی خواهد شد.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به افتتاح این دانشکده در جوانرود گفت: این شهرستان شهیدپرور و عالم‌پرور است و باید فضاهای دانشگاهی در آن توسعه یابد.

نعمت‌الله منوچهری با اشاره به اینکه در عرصه کنونی جهان استکبار جهانی از دانشگاه‌ها و پیشرفت علمی و فناوری کشور اسلامیمان در هراس است، افزود: راه‌اندازی دانشگاه‌ها خاری در چشم استکبار و دشمنان اسلام و انقلاب است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید مرکز انسان‌سازی باشند، تاکید کرد: راه‌اندازی این دانشگاه بستری برای رشد و پیشرفت و تربیت نسلی مومن و متعهد در جامعه است.

فرماندار جوانرود هم با اشاره به استعدادهای بالای شهرستان به‌ویژه در رشته‌های علمی و ورزشی گفت: برای شکوفایی این استعدادها باید گام‌های مثبتی برداشت و از ظرفیت‌های خوب شهرستان استفاده کرد.

مصطفی عظیمی ایجاد این دانشکده را موجب توسعه شهرستان دانست و افزود: هم‌اکنون 40 دانشجو در این دانشکده در رشته مدیریت و حسابداری مشغول تحصیل هستند.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های مسئولان استان و نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی و همه کسانی که در این راه قدمی برداشته‌اند، گفت: امیدواریم با همکاری مردم در راه اعتلای این دانشکده قدم‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول