اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

زیباترین فرش‌های استان کرمان در راور تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: زیباترین و معروف‌ترین فرش‌های استان کرمان که نشان از هنرمندی مردمان این دیار دارد در شهرستان راور تولید می‌شود.

زیباترین فرش‌های استان کرمان در راور تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در همایش پیاده‌روی راور اظهار داشت: با توجه به توصیه‌ها و منویات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور اگر‌ بخواهیم کشوری پویا‌، مردمی‌، فعال‌، بانشاط‌، شاداب و سالم داشته باشیم باید در همه عرصه‌های زندگی‌ ورزش را پویا و زنده کنیم.

وی بیان داشت:‌ باید این اصل مهم را جزو اصلی‌ترین اصول زندگی خود قرار دهیم زیرا در مکتب اسلام بر امر ورزش به ویژه اجرای ورزش‌های سالم تأکید فراوان شده است.

نجار تصریح کرد: سلامت جامعه به سلامت فرد بسته است، لذا هرچه میدان‌ها و مکان‌های ورزشی در کشور گسترش پیدا کند و ورزشکاران بزرگی که جوانمردی و گذشت را سرلوحه کار خود قرار دهند، پرورش دهیم از رخوت و سستی جامعه کاسته می‌شود. 

وی عنوان کرد: امروز شاهد برگزاری هفتمین همایش پیاده‌روی استان کرمان در شهرستان راور هستیم که مورد استقبال خوب و گسترده مردم این خطه قرار گرفته است‌.

‌نجار بیان داشت: نگاهی به ورزش استان بیانگر این واقعیت است که ورزشکاران کرمان با تمام توان و قدرت در حال ارتقا‌ی جایگاه خود هستند به گونه‌ای که در مسابقات پارالمپیک چهار نفر از جوانان برومند کرمانی حضور داشتند که دو نفر‌ برای نخستین بار مدال افتخار را کسب کردند.

وی گفت: با توجه ویژه دولت ‌شاهد گسترش فضاهای ورزشی در کل استان و در شهرستان راور هستیم و این امر سبب شده که سرانه ورزشی این شهرستان از 120 سانتی‌متر افزایش یابد. 

استاندار کرمان ‌به استعدادهای سرشار و نهفته شهرستان راور اشاره کرد و افزود‌: زیباترین و معروف‌ترین فرش‌های استان که نشان از هنرمندی مردمان این دیار دارد در شهرستان راور تولید می‌شود.

نجار بیان کرد:‌ روزگاری این صنعت از رونق ویژه‌ای برخوردار بوده که با توجه دولت و ‌تأسیس دانشکده فرش از نابودی و اضمحلال این صنعت جلوگیری شد که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد گسترش این صنعت مهم صنایع دستی در این شهرستان باشیم.‌

وی به سایر محصولات صنایع دستی و سوغاتی‌های مشهور این شهرستان از جمله انار‌، زیتون‌، پسته‌، زعفران اشاره کرد و افزود‌: امید‌واریم در آینده‌ای نزدیک این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در شمال استان کرمان باشد.

به گزارش فارس‌، همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی‌ ‌راور با حضور بیش از 15 هزار نفر از مردم شهرستان‌‌ و با حضور استاندار‌، ‌نمایندگان مردم کرمان و ‌راور در مجلس شورای اسلامی‌ و مسئولان شهرستانی برگزار شد. 

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول