اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

تلاش برای ثبت جهانی فرش ترکمن و دیوار دفاعی شهر جرجانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: برای ثبت جهانی فرش ترکمن، دیوار دفاعی شهر جرجانی تلاش‎هایی شده است.

تلاش برای ثبت جهانی فرش ترکمن و دیوار دفاعی شهر جرجانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: تاکنون نشان ملی اصالت برای 21 اثر و هنر دستی استان دریافت شد.

21 اثر گلستان دارای نشان ملی

وی تصریح کرد: گلستان در سال 2008 توانست یک نشان که متعلق به سوزن‎دوزی بوده است را دریافت کند و در سال 2010 توانست سه اثر مهر اصالت را دریافت کند و در سال 2012 برای نخستین بار 32 اثر برای داوری فرستاده شد که از این تعداد 21 اثر دارای نشان ملی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: همچنین این آثار مرحله داوری جهانی برای ثبت در سازمان یونسکو معرفی شده‎اند.

عباسی به برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین اشاره کرد و اذعان داشت: این جشنواره شش سال به میزبانی استان برگزار شد و امسال با کاهش و صرفه‎جویی در هزینه‎ها و با کیفیتی مطلوب‎تر از سال‎های گذشته برگزار شد.

بازسازی و مرمت بافت قدیم شهر گرگان

وی بازسازی و مرمت بافت قدیم شهر گرگان را از جمله برنامه‎ها برشمرد و گفت: تاسیس خانه جهانگرد در کاروان‌سرای خوش‎ییلاق و خرید کاروان‎سرای مهر آیین شهر گرگان از دیگر برنامه‎ها است.

عباسی بیان کرد: برای ثبت جهانی فرش ترکمن و دیوار دفاعی شهر جرجانی نیز تلاش‎هایی شده است.

در این نشست یاسر قندهاری سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان علی‎آباد کتول به عنوان مدیر نمونه شهرستان استان معرفی و از زحمات وی تجلیل شد.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول