اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

کارگاه فرش ابریشم‌بافی برای مددجویان تویسرکان برگزار شد

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان گفت: برای نخستین بار کارگاه فرش ابریشم‌بافی و تابلو فرش برای 17مددجوی خواهر زیر پوشش نهاد امداد امام خمینی شهرستان تویسرکان برگزار شد.

کارگاه فرش ابریشم‌بافی برای مددجویان تویسرکان برگزار شد

تیمور کرمی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، اظهار داشت: کارگاه فرش ابریشم‌بافی و تابلو فرش در کمیته امداد تویسرکان با هدف اشتغال‌زایی و ایجاد بستر فعالیت سالم برای خودکفا شدن خانواده امداد و کاهش فاصله طبقاتی جامعه فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: کارگاه آموزشی فرش‌ در یک دوره سه ماهه برگزار می‌شود که در دوره نخست 17 نفر مددجو زیرپوشش از خانواده‌ امداد فرشبافی دستی را در دو بخش ابریشم‌بافی و بافت تابلو فرش به عنوان هنر برتر ایران‌زمین میراث مردمان این دیار به شکل و طرحی نوین یاد خواهند گرفت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه آموزش هنر فرش در قالب هنر نوین فرش زیرنظر اساتید متبحر و مجرب در حال انجام است، تصریح کرد: طرح به کار گرفته شده در بافت فرش‌ها با طرح و نقشه اصفهان است که با هنرمندی هنرمندان علاقمند کامل خواهد شد.

وی اعتبار هزینه شده برای برپایی کارگاه فرش را تاکنون 75 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: پس از اتمام دوره آموزشی دار قالی برای تکمیل بافت به منازل کارآموزان مددجو انتقال داده می‌‌شود و تا پایان کار بافت در قسمت تابلو و ابریشم‌بافی کارشناسان و متخصصان بر این مهم در نهاد امداد نظارت دارند.

کرمی‌مقدم با اشاره به این نکته که کارآموزان در این کارگاه از بیمه حرفه و مشاغل آزاد و مزایای بیمه قالی‌بافی برخوردار هستند، تأکید کرد: کمیته امداد امام خمینی تویسرکان با ارزیابی بافت و مشاوره و راهنمایی در راهیابی هنر بافت مددجویان این عرصه به بازار در راستای تأمین اقتصاد افراد مذکور را کمک می‌کند.

وی افزود: پس از فروش فرش‌های ‌بافته‌ شده توسط کارآموزان تمام مبلغ دریافتی از بابت فروش به بافندگان تحویل داده می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان بیان داشت: مشاغل خانگی به واسطه برخوردار بودن از شرایطی متناسب برای ایجاد اشتغال از جمله صرف هزینه کم و... باید تقویت و مورد حمایت قرار گیرند.

وی کاهش ناهنجاری‌ها را در بستر جامعه مستلزم استفاده درست و بهینه از فرصت‌ها و امکانات موجود در شهرستان دانست و تصریح کرد: آنچه رشد و پیشرفت اقشار نیازمند و بی‌بضاعت را ارتقا می‌بخشد هم‌یاری اقشار مختلف جامعه در گامی منسجم و مستمر است.

کرمی‌مقدم در پایان سخنان خود اضافه کرد: مهیا‌سازی افکار و اذهان عمومی اجتماع، زمینه‌ای کاربردی در راستای اقناع و نفوذ تغییر نگاه مردم بر خودکفا شدن همه ملت ایران اسلامی در همه عرصه‌ها است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول