اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش کشاورزی

مانور پدافند غیرعامل در کرمان برگزار شد

خبرگزاری فارس: مانور پدافند غیر عامل با رویکرد پالایش آلودگی محصولات کشاورزی همزمان با سراسر کشور در کرمان برگزار شد.

مانور پدافند غیرعامل در کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مانور پدافند غیر عامل با رویکرد پالایش آلودگی محصولات کشاورزی همزمان با سراسر کشور پیش از ظهر امروز در کرمان برگزار شد.

محمد صفوی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان در حاشیه این مانور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مانور با اعلام فرضی کشاورزان شهرستان مبنی بر آلوده شدن مزارع گندم به اجرا گذاشته شده است.

وی بیان داشت: بر این اساس ستاد بحران بخش کشاورزی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی تشکیل و گروه‌های متعدد به ارزیابی سانحه، نوع آلودگی و شدت آن می‌پردازند.

صفوی عنوان کرد: با اعلام از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، درمانگاه‌های گیاه‌پزشکی، کارشناسان کشاورزی و افراد مرتبط به بررسی این امر می‌پردازند تا فعالیت‌های مقابله‌ای را به انجام برسانیم.

وی ابراز داشت: از جمله اهداف این مانور می‌توان به مشخص شدن ضعف‌ها و کاستی‌های برنامه‌ریزی، کمبود و فقدان منابع، افزایش هماهنگی، تعیین وظایف، بالا رفتن مهارت‌های عملکردی، نقش عمومی جامعه در مبارزه با تهدیدات و ... اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های کاهش خطرات ناشی از بحران ارتقای سطح آگاهی مردم است و برگزاری مانورها در این زمینه کمک زیادی می‌کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان ابراز داشت: عدم تشکیل و برگزاری مانورها به عنوان نقطه ضعف تلقی می‌شود، زیرا هیچ اطلاعی از نحوه آمادگی خود و مقابله با تهدیدها نداریم.

صفوی با اشاره به برگزاری مانور پدافند غیر عامل بخش کشاورزی در مورد مزارع گندم گفت: گندم به عنوان غذای غالب مردم محسوب می‌شود و هرگونه آلودگی در آن خسارت‌ زیادی را به دنبال دارد.

وی اذعان داشت: در صورت بروز یک آلودگی و تهدید در بخش کشاورزی تمام مردم تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

به گزارش فارس، مانور پدافند غیر عامل با رویکرد پالایش آلودگی محصولات کشاورزی با مدیریت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و همکاری سازمان جهاد کشاورزی به اجرا گذاشته شد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول