اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

ارزش‌های نهفته در غدیر بیان و ترویج شود

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: باید عید غدیر را به عنوان تعظیم شعائر دینى بزرگ داشت و بر شکوه آن افزود تا ارزش‌هاى نهفته در این روز عظیم همواره زنده بماند و سیره معصوم (ع) احیا شود.

ارزش‌های نهفته در غدیر بیان و ترویج شود

منصور متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان عید غدیر را یکی از با فضیلت‌ترین و با اهمیت‌ترین اعیاد اسلامی دانست و اظهار داشت: این واقعه بیانگر بقای رسالت پیامبر اکرم (ص) و دوام دوره الهی آن حضرت در تجلی‌گاه وجود حضرت امیرالمؤمنان علی (ع) بوده است.

وی افزود: عید بودن آن مراسم و سنت‌هاى خاصى‏ را مى‏طلبد و نه تنها باید آن را عید دانست، بلکه باید به شادمانى پرداخت و به عنوان تعظیم شعائر دینى آن ‏را بزرگ داشت و بر شکوه آن افزود تا ارزش‌هاى نهفته در این روز عظیم همواره زنده بماند و سیره معصوم (ع) احیا شود.

متقی بیان داشت: همه این ویژگی‌ها براى این روز بزرگ موقعیتى والا و ارزشمند پدید آورد آن چنان که رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) و مؤمنانى که پیرو آنان بودند از موقعیت این روز شادمان بودند.

وی افزود: حضرت رسول (ص)  فرموده‌اند «روز غدیر خم، برترین اعیاد امت من است، روزى است که خداى‏ متعال مرا فرمان داد تا برادرم على‏بن‌ابیطالب (ع) را به عنوان ‏پرچمى هدایتگر براى امتم تعیین کنم که پس از من به وسیله او راهنمایى شوند و آن روزى است که خداوند در آن روز دین را کامل ساخت و نعمت را بر امتم به کمال و تمام رساند.»

فرماندار کوهبنان عنوان کرد: آیه قرآن به صراحت این روز را روز اکمال دین و خشنودى‏ پروردگار از این واقعه بین داشته که رمز دیگرى از عید بودن غدیرخم است و فرخندگى این روز و عظمت این مراسم و عید بودن غدیر در آن روز و لحظه بر همگان روشن بود.

وی تصریح کرد: به هنگام بررسی واقعه غدیر به اصرارها و تاکیدات فراوان پیامبر (ص) درباره حضرت امیر (ع) در روز غدیر خم بر می‌خوریم که پیامبر (ص) هدفی جز توجه ویژه امت اسلامی به مسئله امامت و ولایت ائمه معصوم (ع) و پیروی از آنها در برنامه‌ها و زندگی نداشتند.

متقی گفت: در این حال است که امت اسلامی از کج‌روی و گمراهی نجات پیدا کرده و راه صحیح و مستقیم رسالت پیامبر اسلام (ص) را در پرتو امامت ائمه معصوم (ع) می‌پیمایند، زیرا خداوند زمانی دین مردم را کامل دانست که امامت و ولایت را به آنها ابلاغ کرد و این به معنای این است که اسلام بدون امامت دینی ناقص و ناتمام است.

فرماندار کوهبنان افزود: باید شکرگزار و قدران این نعمت بزرگ الهی باشیم که در کشوری زندگی می‌کنیم سیدی از نسل و ذریه حضرت زهرا (س) ولایت و رهبری ایران اسلامی را بر عهده  دارد و در سایه ولایت و رهبری مقام معظم رهبری جهان را برای استقرار حکومت مهدوی آماده می‌کنیم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول