اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ساخت 31 تالار در کشور

فداکار: زیرساخت‌های فرهنگی هنری کشور تامین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ساخت 31 تالار فرهنگی هنری در کشور در دستور کار قرار گرفته که با احداث این تالارها زیرساخت‌های فرهنگی و هنری کشور تامین می‌شود.

فداکار: زیرساخت‌های فرهنگی هنری کشور تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدمهدی فداکار بعد از ظهر امروز در سفر یک روزه خود به استان مرکزی در بازدید از پروژه تالار مرکزی اراک با بیان اینکه از این 31 پروژه 8 پروژه تا پایان دولت دهم احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار داشت: در حوزه زیرساخت‌ها بزرگ‌ترین کاری که امکان انجام آن بود احداث همین تالارها بود که کاری فراتر از این در حوزه زیرساخت فرهنگی و هنری نمی‌توان در تصور آورد.

وی با اشاره به اینکه نمونه این تالارها در کشور وجود ندارد و اولین در کشور است افزود: استاندارد‌های روز دنیا در همه این تالارها دیده شده، پلاتو‌های متفاوت و متنوعی برای تمرین دارد، کارگاه‌های دکور، آموزش در آن دیده شده و تا سال‌های سال مشکل زیرساختی در کشور نخواهیم داشت.

معاون اداری و مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این تالار یک پکیج کامل شامل دو سالن بزرگ، سالن نقد، کارگاه‌های دکور، آموزش، مدیریت و... را در خود دارد، خاطر نشان ساخت: این تالارها یک پکیج کامل فرهنگی هنری است، مجموعه‌ای از یک پکیج آموزشی و یک پکیج اجرا در حوزه هنر می‌باشد.

فداکار با بیان اینکه گرانی مصالح ساختمانی لطمه‌ای در ادامه کار نداشته و هیچ‌کدام از این هشت پروژه‌ مشکل مالی ندارند و اعتبارات آن‌ها به حد کافی تامین شده است ادامه داد: اعتبارات دیده شده برای احداث تا پایان تجهیز این تالارها در نظر گرفته شده که علاوه بر ساخت نزدیک به دو میلیارد تومان هزینه تجهیزات مانند تاسیسات، فنی، دیجیتالی و هزینه‌های دکوراتیو و کارهای فناوری جدید می‌باشد که تامین اعتبار شده است.  

وی تصریح کرد: هشت پروژه از 31 پروژه در قالب پروژه‌های مهر ماندگار تا پایان دولت دهم به اتمام خواهد رسید و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

معاون اداری و مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این هشت پروژه در شهرهای اراک، قم، رشت، یاسوج، ارومیه، ساری، یزد و کرمان تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: پیشرفت‌های فیزیکی این هشت پروژه در کشور متفاوت است به طوری که بعضی از این پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی بالاترین 79 درصد و کمترین آن 30 درصد برخوردار است.

فداکار افزود: پروژه تالار اراک به دلیل تغییر پیمانکار از زمان مقرر عقب است و نسبت به سایر پروژه‌ها از کمترین پیشرفت برخوردار می‌باشد که امیدواریم با تلاش پیمانکار جدید و سرعت بخشیدن به کارها و قول تحویل در مدت مقرر شاهد جبران عقب‌افتادگی باشیم.

گفتنی است معاون مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چهارمین نوبت از پروژه تالار مرکزی اراک بازدید کرد و به صورت مستقیم در جریان روند اجرای این پروژه قرار گرفت.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول