اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کارگاه ساخت پروژه تالار مرکزی اراک خبر داد

سالن آمفی تئاتر تالار مرکزی اراک منحصر به‌ فردترین سالن تئاتر‌ در ایران

خبرگزاری فارس: سرپرست کارگاه ساخت پروژه تالار مرکزی اراک گفت: سالن آمفی تئاتر تالار مرکزی اراک به دلیل معماری خاص به یکی از منحصر به فردترین سالن‌های تئاتر در ایران تبدیل خواهد شد.

سالن آمفی تئاتر تالار مرکزی اراک منحصر به‌ فردترین سالن تئاتر‌ در ایران

بهمن رحتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: تالار مرکزی اراک که به عنوان پروژه مهر ماندگار هم‌اکنون در اراک در دست ساخت است، طی چهار سال گذشته تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما خوشبختانه امروز با سرعت بسیار بالایی در دست احداث است.

وی تصریح کرد: پیمانکار این پروژه از سوی وزارت ارشاد انتخاب شده و بر اساس قرارداد منعقد شده بین پیمانکار و وزارت ارشاد این تالار باید ظرف یک سال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

سرپرست کارگاه ساخت پروژه تالار مرکزی اراک ادامه داد: به منظور تحویل پروژه هم‌اکنون در دو شیفت کاری مشغول کار هستیم که برای سرعت‌بخشی به روند اجرا با دو شرکت در تهران و اراک به منظور ساخت تجهیزات مورد نیاز قرارداد منعقد کردیم و قرار است از دیوارهای مدرن پیش‌ساخته‌ای که به صورت عایق حرارتی و برودتی هستند، استفاده کنیم که علاوه بر اینکه از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند سرعت کار را نیز بیشتر می‌کنند.

رحمتی با بیان اینکه این تالار به صورت تمام صنعتی ساخته خواهد شد اظهار داشت: این تالار دارای دو سالن تئاتر و موسیقی به ترتیب به ظرفیت 750 و 450 نفر است که‌ دو مجموعه تالار مرکزی اراک آمفی‌تئاتر به ظرفیت 750 نفر موسیقی 450 نفر یک معماری خاص برای این سالن‌ها در نظر گرفته شده و می‌توان گفت سالن آمفی‌تئاتر اراک به یکی از منحصر به فردترین سالن‌های تئاتر کشور تبدیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: به منظور اجرای این پروژه 10 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که مشکلی برای تامین اعتبار وجود ندارد.

مصطفی مشایخی افزود: تالار مرکزی اراک مجموعه بسیار بی‌نظیر و دارای چندین سالن کنسرت، رستوران روباز، سالن برگزاری همایش با ظرفیت یک هزار نفر و امکانات فراوان دیگری است که اسکلت سه طبقه آن در سال‌های قبل زده شده و بلاتکلیف رها شده است.

وی تصریح کرد: روند این پروژه مرتب از سوی این اداره کل مورد بازدید قرار می‌گیرد که امیدواریم تا پایان دولت شاهد راه‌اندازی این پروژه باشیم.

خبرنگار ما به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به صورت اختصاصی از تالار مرکزی بازدید و از نزدیک در جریان عملیات ساخت قرار گرفت.  

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول