اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد قم خبر داد

بهره‌برداری از تالار مرکزی شهر قم در سال آینده

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: پروژه تالار مرکزی شهر تا سال 92 به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از تالار مرکزی شهر قم در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید مرتضی اسماعیلی‌طبا در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد تئاتر را نوعی خلاقیت دانست و بیان کرد: کارگردان، نویسنده و بازیگر به خلق شخصیت‌های گوناگون می‌پردازد که این یک هنر است.

وی با اشاره به پیشینه تئاتر استان قم بیان کرد: هنر نمایش در استان قم از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به اوج رسید و فراز و فرودهای گوناگونی را در این مدت پشت سر گذاشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه هنر نمایش در استان قم از پشتوانه خوب اعتقادی برخوردار است تصریح کرد: هنر نمایش در این استان دارای سبکی خاص است و این جریان اعتقادی باید از قم به سراسر کشور گسترش یابد.

وی با بیان اینکه نمایش آئینی، نخستین بار از قم شکل گرفت و در کشور گسترش یافت ابراز داشت: امیدواریم سبک آئینی برای هنر نمایش در استان قم به ثبت ملی برسد.

اسماعیلی‌طبا به رابطه دین و هنر در نمایش اشاره و بیان کرد: این آمیختگی جلوه زیباتری به دین در قالب هنر می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: در تلاش هستیم تا در کنار پیشکسوتان هنر نمایش بتوانیم در هنرستان و مرکز علمی کاربردی فرهنگ و ارشاد هنرجویانی با تحصیلات پیشرفته تربیت کنیم.

وی با موفق ارزیابی کردن چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی در قم و نوع داوری‌ها ابراز داشت: تعداد 42 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 30 اثر به مرحله بازبینی رسید.

اسماعیلی‌طبا اضافه کرد: پس از بررسی هیئت داوران شش اثر به مرحله مسابقه راه یافت که با داوری‌های انجام شده دو اثر برای رقابتی تنگاتنگ به بخش منطقه‌ای این جشنواره راه خواهند یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: برای سیاست‌گذاری در هنر نمایش در استان قم، اتاق فکر تشکیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه شورای حمایت و زیرساخت برای نخستین بار در استان قم تشکیل شده است گفت: در این راستا شش جلسه برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری جشنواره تئاتر استانی را رعایت عدالت در سه سطح از ژانرهای گوناگون و منحصر به فرد عنوان کرد و با بیان کمبودهای زیرساختی برای اجرایی کردن هنر نمایش در استان قم بیان کرد: کمبود پلاتو و سالن استاندارد برای تمرین و اجرای نمایش در استان قم دیده می‌شود که امیدواریم این کاستی‌ها با کمک مسئولان بالادستی جبران شود.

اسماعیلی‌طبا از بهره‌برداری تالار مرکزی شهر در سال 92 خبر داد و گفت: در تلاشیم با همکاری معاونت فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، تالار غدیر جنب کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای را تعمیر و بازسازی کرده و به عنوان محلی ویژه برای هنر نمایش در استان قم اختصاص دهیم.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول