اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قزوین انجام شد

افتتاح دومین شعبه رسیدگی به امور کیفری شورای حل اختلاف

خبرگزاری فارس: دومین شعبه ویژه رسیدگی به امور کیفری شورای حل اختلاف با حضور رئیس شوراهای استان و معاونان دادستان در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین فعالیت خود را آغاز کرد.

افتتاح دومین شعبه رسیدگی به امور کیفری شورای حل اختلاف

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین بیژن شیبانی رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین در مراسم افتتاحیه این شعبه با اشاره به سیاست‌های اخیر دستگاه قضایی در راستای حبس‌زدایی، جرم‌زدایی و قضا‌زدایی اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف بومیِ محل هستند و به خوبی فرهنگ حاکم بر جامعه را می‌شناسند، در این مراکز مشکلاتی که ریشه ایجاد جرایم هستند و نهایتا منجر به زندانی شدن مجرم می‌شوند به راحتی قابل شناسایی و بسیاری از مشکلات مردم برطرف شده، از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری، همچنین اموری که با مشارکت شهروندان صورت گیرد مقبولیت، تأثیر و دوام بیشتری پیدا می‌کند و صلح و آرامش نیز به جامعه اعاده خواهد شد.

محسن کرمی معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین در این مراسم بیان کرد: امید است اعضای شعبه تأسیس شده همگی از معتمدان و موجهین شهر بوده و وقوف کامل بر فلسفه وجودی شورای حل اختلاف که ایجاد صلح و سازش میان طرفین و احیای فرهنگ اسلامی است را داشته و زمینه را برای مختومه شدن پرونده‌ها فراهم ساخته و با فیصله خصومت از طریق کدخدامنشی موجب حفظ شرافت، کرامت و عزت انسانی شوند.

در پایان مراسم شیبانی ضمن اعطای احکام صادره به اعضای شعبه  تأکید کرد: گذشت برای صلح و سازش نباید به گونه‌ای باشد که همواره یک طرف از حق خود بگذرد و طرفی که تجاوز کرده جسارت بیشتری یافته و متجاوزتر شود و مصالحه باید بدون حق‌پوشی و با آگاهی کامل طرفین از حقوق خود صورت گیرد.

حسین کرمی، صمد احمدی و حسن موحدی طی احکام جداگانه از سوی رئیس کل دادگستری برای مدت سه سال به عضویت این شعبه منصوب شدند.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول