اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

65 درصد مددجویان کمیته امداد کردستان روستایی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: 65 درصد از 111 هزار مددجوی استان روستایی هستند که از خدمات این نهاد منتفع می‌شوند.

65 درصد مددجویان کمیته امداد کردستان روستایی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در جلسه مددکاران اجتماعی کردستان در سنندج اظهار کرد: این تعداد مددجو در قالب 51 هزار و 410 خانوار از خدمات مختلف این نهاد مقدس بهر‌مند بوده و در سرفصل‌های مختلف خدمات می‌گیرند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، 65 درصد از مخاطبان این نهاد مقدس روستایی و 35 درصد آنها را مددجویان شهری تشکیل می‌دهند.

موسی‌نژاد به مراجعه بیش از 42 هزار و 740 نفر به میز خدمت کمیته امداد در شش ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: 55 درصد از مراجعه‌کنندگان میز خدمت در سال‌جاری، مددجویان زیرپوشش و 45 درصد دیگر غیرپوشش بوده‌اند.

وی افزود: ‌66 درصد از کل مراجعین در شش ماهه نخست‌ سال‌جاری شهری و 34 درصد را روستائیان تشکیل داده‌اند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، وام قرض‌الحسنه، کمک نقدی، کمک درمان، اجاره یا ودیعه مسکن، تعمیر مسکن، احداث مسکن، جهیزیه، هدیه ازدواج، وام خوداشتغالی و فرهنگی و تحصیلی از مهم‌ترین درخواست‌های مراجعین به میز خدمت کمیته امداد در شش ماهه نخست امسال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطرنشان کرد: توانمند‌سازی مددجویان و خارج کردن آنها از لیست مستمری‌بگیران ‌در دهه چهارم انقلاب اسلامی با عنوان دهه عدالت و پیشرفت از اهداف کمیته امداد است.

وی گفت: ‌نخستین گام در راستای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش وجود کادری توانمند و متخصص در بدنه کمیته امداد امام خمینی است و برای این مهم ارائه آموزش‌های مختلف به کارکنان و فعالان این عرصه با جدیت هدف‌گذاری شده و در حال اجراست.

وی تصریح کرد: حرکت به سمت نگاه مددکار محورانه در قالب مددکاری خانواده و مددکاری تخصصی از اولویت‌های مهم این نهاد مقدس است که امیدواریم بسیاری از نیازهای جامعه هدف این نهاد در این حوزه برآورده شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد:‌ بدون شک تا زمانی که مددکاران ما از توانمندی و تخصص بالا برخوردار نباشند نمی‌توانند در انجام وظیفه‌شان موفق عمل کنند.

موسی‌نژاد افزود:‌ مددکاران باید با کسب مهارت‌های لازم و به‌روزآوری اطلاعات خود بتوانند توانمندی‌ و استعدادهای مددجویان را شناسایی کرده و با این موضوع در زمینه توانمندسازی مددجویان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بالفعل کردن استعدادهای بالقوه مددجویان زیرپوشش این نهاد مهم‌ترین رسالت مددکاران است و با اشاره به برخی از مشکلات فرا روی حوزه مددکاری کمیته امداد کردستان، گفت:‌ کمبود نیروی انسانی و تجهیرات از مهم‌ترین مشکلات این حوزه در استان است.

وی در پایان بر آسیب‌شناسی حوزه مددکاری کمیته امداد تاکید کرد و گفت: حجم بالای کار در این حوزه و نبود نیروی انسانی کافی به ویژه مددکاران خانم از جمله مشکلاتی است که باید در راستای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول