اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تبدیل شهر اصفهان به تابلوی نقاشی با برندهای تجاری

خبرگزاری فارس: در پی اقتصادی‌شدن افکار در مدیریت شهری، متأسفانه شهر اصفهان به تابلوی نقاشی با برندهای تجاری تبدیل شده و در این زمینه مسئولان شهری باید فکری به حال چهره شهر توریستی اصفهان داشته باشند.

تبدیل شهر اصفهان به تابلوی نقاشی با برندهای تجاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ایجاد فضای تبلیغاتی در شهر اصفهان که هر روز بر رنگ و طرح‌هایش افزوده می‌شود یک هارمونی غیر یکنواخت را پدید‌آورده و سبب شده تا پریشانی رنگ و طرح در کنار این تبلیغات پدید آید، افزون بر این مطلب تنوع تبلیغات در دو بخش بازرگانی و فرهنگی یک ساز ناهماهنگی را می‌نوازد که حاصل پروسه ناموفق چند مدیریتی است.

وقتی اقتصاد در شهری تاریخی رکن اصلی و اولویت مدیریت شهری محسوب می‌شود دیگر نمی‌توان به آرمان‌های مدیریت برای ایجاد فضای مطلوب شهروندان فرهنگ دوست امیدوار بود زیرا آن قدر این مسئولان غرق در تبلیغات بازرگانی شده‌اند که دیگر جایی برای احیای فرهنگ و تاریخ این شهر کهن نمی‌ماند.

همچنین ایجاد طرح‌های مدرن که تبعیت از شهرهای کشورهای خارجی می‌کند می‌تواند بر این مشکل دامن بزند و البته این نظرات برآوردهای کارشناسی است و منابع آگاه بر این عقیده‌اند که اگر این پروسه افکار اقتصادی همچنان ادامه پیدا کند به ندرت می‌توان از دل این شهر تاریخی، فرهنگ را جستجو کرد.

با این تعابیر حبیب‌الله تحویل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان بر این عقیده نبود و اظهار کرد: تبلیغات در شهر بر پایه و اصول شکل می‌گیرد و در اندازه و معیار مشخص نصب می‌شود.

وی ادامه داد: تبلیغات پیرامونی بر دو محور فرهنگی و بازرگانی در شهر تعبیه شده که برای هر کدام تعریفی در نظر گرفته‌شده و نسبت به همین گزینه‌ها طرح‌هایی به تصویب رسیده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهر اصفهان در مورد مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد تبلیغات فرهنگ شهروندی گفت: در تبلیغات پایدار شهری که مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان است آمده تا استندهای دو در یک متر برای بحث‌های فرهنگ شهروندی از جمله سخنان بزرگان اختصاص یابد.

وی افزود: اما موازی با تبلیغات فرهنگی، تبلیغات بازرگانی نصب شده که به تبع یک دوگانگی و تردید را در اذهان برای تصمیم‌گیری به وجود می‌آورد، اما برای سامان‌دادن به این تابلوها و ارزش‌دادن به تبلیغات فرهنگی قصد جمع‌آوری این تبلیغات را داریم.

تحویل‌پور تصریح کرد: از دیگر نکات جلوه‌های تبلیغاتی در شهر منقوش شدن اتوبوس‌های شرکت واحد به رنگ‌های مختلف تبلیغی است که به نوعی یک فضای غیر هارمونی را پدید آورده و سبب ایجاد عدم ثبات رنگ و طرح در این ناوگان شده است.

وی در این مورد تاکید کرد: در بخش تبلیغات شهری روی اتوبوس شرکت واحد باید یادآور شوم که به بخش خصوصی واگذار شده و ما هیچ نقشی در این موضوع نداریم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهر اصفهان ادامه داد: از فراهم‌کردن شرایط تبلیغات بصری بر روی دیوارهای کاذب که اطراف کارگاه‌های طرح‌های عمرانی کشیده می‌شود نیز صحبت‌هایی به میان آمده و باورها به این سمت است که شهرداری اصفهان به دلیل منافع اقتصادی از هیچ مکانی برای تبلیغات بازرگانی نمی‌گذرد و تبلیغات بازرگانی گوی سبقت را از بخش فرهنگی شهر ربوده است.

وی گفت: تبلیغات محیطی در اطراف کارگاه‌های طرح‌های عمرانی که بر روی دیوارهای کاذب آن انجام می‌گیرد تنها به صورت تهاتری انجام می‌شود، به طوری که در قرارداد شهرداری با بخش خصوصی آمده که در ازای دیوار کشی دور کارگاه‌های طرح‌های عمرانی در سطح شهر اجازه تبلیغات روی این دیوارهای کاذب به صورت موقت داده شود.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول